نماینده عراقی: تروریستها بدنبال جنگ داخلی درعراق هستند

نماینده عراقی: تروریستها بدنبال جنگ داخلی درعراق هستند
يکشنبه 23 تير 1392 - 13:36

بغداد(العالم) ـ عضو ائتلاف دولت قانون در عراق گروه هاي تكفيري و بعثي را به دست داشتن در انفجارهای اخیر متهم کرد.و گفت این گروه ها به دنبال ایجاد جنگهای داخلی در عراق هستند.

"عدنان سراج" روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: گروه هاي تروريستي تكفيري و بعثي به دنبال ضربه زدن به فرايند سياسي كشور ازطريق ايجاد آشوب و تنش اجتماعي و سياسي در همه نقاط كشور هستند تا عناصر تروريستي بتوانند در كشور مستقر شده و نقشه هاي خود را عملی کنند.

وي با اشاره به تلاش برخی گروه هاي سياسي عراقی برای سوء استفاده از انفجارها جهت پیشبرد برنامه هاي خود، اظهار داشت:  این گروه ها سیاسی قصد دارند به این انفجارها بعد شرعي و سياسي و رسانه اي بدهند و اين همان چيزي است كه نخست وزير عراق پيشتر درباره آن هشدار داده بود، و برگزاري تحصن ها با تحريك برخي گروه هاي سياسي داخلي كه خواهان تبديل درگيري به يك جنگ داخلي هستند، نمونه بارزي از تلاش براي كشاندن درگيريها ميان مردم است.

عضو ائتلاف دولت قانون خاطرنشان كرد: حوادث عراق در واقع به هدف دامن زدن به آتش اختلافات و تبديل درگيري سياسي به درگيري ميان مردم است.

عدنان سراج اظهار داشت: پس از حوادث سوريه و پیدایش گروه جبهه النصره و ديگر گروه هاي تروريستي و عبور عناصر اين گروه ها از مرز سوريه به عراق و هماهنگي ميان گروه تروريستي موسوم به دولت عراق و دولت شام و تشكيل جبهه اي واحد، اينگونه اقدامات خصمانه و ضد بشري بار ديگر در عراق نمایان شده است.

وي افزود: تروريست ها با بي رحمي شهروندان بي گناه را در مساجد، سالن هاي ورزشي، قهوه خانه ها،حسينيه ها و خيابانها به قتل می رسانند.

این نماینده عراقی سياست آمريكا در قبال سوريه را نادرست توصيف كرد و گفت: امريكا نمي تواند سياست خود را در خصوص مساله سوريه و مصر و اينك عراق تفسير كند.

شامگاه جمعه در حمله تروریستی به يك قهوه خانه در كركوك دست كم 38 نفر كشته و 25 نفر ديگر زخمي شدند.

AM – 13 – 18:57

پربیننده ترین خبرها