بازرسی بدنی و آزار خانواده های زندانیان بحرینی

بازرسی بدنی و آزار خانواده های زندانیان بحرینی
چهارشنبه 26 تير 1392 - 12:24

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه خانواده های بازداشت شدگان بحرینی را پیش از ورود آنها به زندان برای ملاقات به صورت کاملا توهین آمیز مورد بازرسی بدنی قرار می دهند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین با ابراز نگرانی درباره افزایش اقدامات انتقام جویانه ضد زندانیان سیاسی در زندان "الحوض الجاف" تاکید کرد شکایت خانواده های این بازداشت شدگان از بازرسی تحقیرآمیز از آنها و وجود مانع هنگام ملاقات رو به افزایش است.

سایت «صوت المنامه» به نقل از مرکز حقوق بشر بحرین نوشت: خانواده های بازداشت شدگان می گویند هنگامی که برای ملاقات بستگان خود می روند، زنان و مردان را در زندان الحوض الجاف به طور تحقیرآمیز و ناشایست بازرسی می کنند.

این خانواده ها تأکید کرده اند که بازرسان هنگام بازرسی حجاب آنها را برمی دارند علاوه بر این برخی از بازرسان مرد و زن به بهانه بازرسی بدن را لمس می کنند که این اقدام آنها بسیار مشمئز کننده است. بازرسان همچنین هنگام بازرسی بازداشت شدگان و خانواده های آنها را مسخره می کنند.

براساس اطلاعاتی که مرکز حقوق بشر بحرین به دست آورده است، بیش از 100 زندانی سیاسی در زندان الحوض الجاف پنجشنبه گذشته در اعتراض به بازرسی تحقیرآمیز و درخواست برداشتن مانع هنگام ملاقات، از دیدار با خانواده های خود امتناع کردند. برخی از بازداشت شدگان نیز تهدید کرده اند برای تحقق مطالباتشان دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد.

این افراد درخواست کرده اند که توهین به آنها و خانواده هایشان متوقف شود.

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد، این نگرانی وجود دارد که زندانیانی که تصمیم به اعتصاب غذا گرفته اند با محدودیت های بیشتری مواجه شوند چرا که علی السنکیس هنگامی که به بازرسی تحقیرآمیز اعتراض کرد به مدت دو ماه از ملاقات محروم شد. همچنین عبدالعزیز عبدالرضا هنگامی که در اعتراض به بدرفتاری با زندانیان اعتصاب غذا کرد به سلول انفرادی انتقال یافت.

مرکز حقوق بشر بحرین درخواست کرد زندانیان سیاسی آزاد شوند و اقدامات انتقامجویانه و محدودیت ها علیه آنها متوقف شود.

 

پربیننده ترین خبرها