وفاق: گمشده ای به نام " استقلال قوا " در بحرین

وفاق: گمشده ای به نام
سه شنبه 25 تير 1392 - 23:13

العالم - مسئول رسانه ای جمعیت الوفاق با تاکید بر این که در بحرین، تمام قوای کشوراز جمله مجریه، قضائیه و مقننه دست یک گروه خاص است، صحبت از دموکراسی در این کشور را مسخره توصیف کرد.

"طاهر الموسوی" سه شنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: در کشوری که تاکنون 130 نفر از مردم فقط به سبب دموکراسی خواهی به شهادت رسیده اند، قطعا دموکراسی وجود ندارد. در بحرین هر کس از دموکراسی حرف بزند، به شهادت می رسد  و این در حالی است که بیش از 2000 بحرینی در زندان های آل خلیفه در بازداشت به سر می برند و 90 درصد از اراضی بحرین توسط بیگانگان مصادره شده است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری همه پرسی در بحرین خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد از مردم بحرین، شیوه اداره کشور توسط نظام حاکم را نمی پسندند. دموکراسی به معنی برگزاری انتخابات و همه پرسی و شرکت دادن مردم در اداره سازمان ها و نهادهای کشور است اما در بحرین مردم فاقد هرگونه نقشی هستند و هیچ زمینه ای برای مشارکت آنان در سرنوشت کشور وجود ندارد.

الموسوی بحرین را زندانی بزرگ و شلوغ از زنان و مردان بحرینی دانست و گفت: دستکم 4000 نفر از مردم بحرین به سبب دموکراسی خواهی زخمی شده و برخی از آنان حداقل یکی از اعضای بدن خود را از دست داده اند.

وی سپس با اشاره به جریان سازی رسانه های وابسته به رژیم آل خلیفه درباره قانون و لزوم اجرای قانون در بحرین تاکید کرد: قانونی که پادشاه و نخست وزیر بحرین از آن داد سخن سر می دهند و در عین حال با اجرای آن در قبال برخی از مزدوران خود مخالفت می کنند، نمی تواند مظهر دموکراسی باشد.

مسئول رسانه ای جمعیت الوفاق همچنین درباره ادعای عوامل رژیم آل خلیفه مبنی بر نبود گروهی به نام مخالفان نظام در بحرین گفت: رژیم آل خلیفه، مخالفان نظام را به خوبی می شناسند و خوب می داند که در صورت برگزاری انتخابات، مخالفان پیروز انتخابات خواهند بود. در سال 2010 نیز با این که برخی از جناح های مخالف نظام انتخابات مجلس را تحریم کرده بودند، با این حال جناح هایی از مخالفان نظام که در این انتخابات شرکت کرده بودند، توانستند 64 درصد از کل آرا را به دست آورند که چنین اکثریت مخالفی را نمی توان نادیده گرفت.

الموسوی تأکید کرد: در کشورهای دموکراتیک دادگاه های مستقل وجود دارد، حقوق بشر محترم است، رسانه ها در انحصار دولت نیستند، مردم حق تظاهرات دارند و کسانی که خواهان برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز هستند به مرگ تهدید نمی شوند.

14:39   16
26

پربیننده ترین خبرها