فتح: جان کری، کارمند صهیونیستها است

فتح: جان کری، کارمند صهیونیستها است
شنبه 29 تير 1392 - 10:21

العالم، رام الله - عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را هم پیمان راهبردی تندروهای اشغالگر و کارمند رژیم صهیونیستی دانست.

"عباس زکی" روز شنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: کابینه رژیم صهیونیستی، کابینه شهرک سازانی است که به دنبال اشغال بقیه اراضی فلسطین هستند، به ویژه که برخی از آنان بر این باورند که با توجه به ویران شدن سوریه، براندازی حکومت اخوان المسلمین در مصر و اقداماتی که علیه ارتش مصر در سینا روی می دهد، کمر فلسطین را زیر بار این همه فشار شکسته است.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح افزود: رژیم صهیونیستی می خواهد این فرصت را غنیمت شمرده و یکی از کارمندان خود به نام جان کری را به کار گیرد تا فلسطینی ها را به مذاکراتی بیهوده بکشاند.

عباس زکی با اشاره به مذاکرات وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در ششمین سفرش به منطقه خاطر نشان کرد: ما مشکلی با حل و فصل آبرومندانه مساله فلسطین نداریم، اما باید نیازهای مردم فلسطین و شرایط منطقه را مدنظر داشت تا گرفتار شرایط مجهول نشویم.

وی تاکید کرد: کری شش موضوع را مطرح کرد و می گوید که اجرایی شدن آن ها را برای شما تضمین می کنم اما او نمی تواند روی حرف لابی صهیونیستی " ایپک " حرف بزند به ویژه که آمریکا تاکید کرده است امنیت اسرائیل، امنیت آمریکاست و رژیم صهیونیستی در قلب منافع آمریکایی قرار دارد و به همین جهت انواع سلاح های خود را در اختیار این رژیم قرار می دهد.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در ادامه گفت: به محمود عباس گفتیم تلاش های به کار گرفته شده از سوی کری قابل تحسین است اما نمی توانیم بر اساس قول های اخلاقی او تصمیم گیری کنیم ما نیازمند موضع گیری روشن آمریکا هستیم که طی آن رژیم اسرائیل را به توقف شهرک سازی ملزم کند.

وی افزود: کری به فلسطینی ها گفته که بهبود اقتصاد فلسطین، آزادی اسیران، عضویت فلسطین در سازمانهای بین المللی و محکومیت شهرک سازی از سال 1967 را تضمین می کند و مذاکرات با محوریت مرزهای 1967 برگزار خواهد شد ولی هنگامی که ما از او خواستیم این مسائل را اعلام کند از ترس رژیم صهیونیستی این مسائل را علنی نکرد. به این ترتیب باید گفت که وزیر امور خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می کند نه مساله فلسطین.

عباس زکی با تاکید بر این که اوضاع بسیار حساس شده است، خاطر نشان کرد: فلسطینی ها در چنین شرایطی باید متحد شوند تا از مقاومتی مردمی با حمایت همه جانبه برخوردار شوند؛ و ما با اتکا به چنین پشتوانه ای می توانیم به سازمان های بین المللی برویم و حقوق مردم فلسطین را احقاق کنیم.

19-19:09 
   

پربیننده ترین خبرها