گزارش العالم از سفره های افطار مسلمانان فرانسه + ویدیو

شنبه 29 تير 1392 - 21:26

پاريس، العالم - محله هاي مسلمان نشين پاريس در ماه رمضان به بازارهاي پر رونقی تبديل مي شوند و مسلمانان براي خريد مايحتاج رمضاني خود و فرآورده هاي گوشتي حلال و شيريني هاي مخصوص اين ماه به اين بازارها مي روند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در فرانسه، اقليت مسلمان اين كشور در ماه مبارك رمضان علي رغم بحران اقتصادي شديد، آداب ماه رمضان را به جا مي آورند و با وجود افزايش قيمت برخي كالاها، مسلمانان خود را با شرايط وفق داده اند.

مغازه هاي مخصوص فروش موادغذايي حلال در اين ماه مبارك مملو از مشتري است و علاوه برآن محله هاي مسلمان نشين كه اغلب آنها مهاجر و بعضي فرانسوي الاصل هستند در ماه مبارك به بازارهاي محلي تبديل مي شوند و خرما و شيريني و خوردني هاي مخصوص ماه رمضان را به دست مصرف كننده مي رسانند.

سفره هاي اطعام فقرا و نيازمندان نيزهرشب برقرار است و چند ساعت قبل از افطار هم نمازگزاران به سوي مساجد رفته و از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت مي كنند.

محمد فرحات رئيس انجمن الغدير در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: فرانسوي ها درباره ماه رمضان كنجكاوند و مي خواهند با معناي آن بيشتر آشنا شوند و بدانند هدف از تحمل نزديك به 20 ساعت گرسنگي و تشنگي توسط مسلمانان چيست.

تعداد گروندگان به اسلام در ماه رمضان و آشنايي افراد با خصوصيات و فضائل آن همواره بيشتر  از ماه های دیگر است.

براساس آمارهاي دانشكده ايووب، 76 درصد از مسلمانان مقيم فرانسه به آداب ديني خود پايبنند هستند و علي رغم طولاني بودن ساعات روز در تابستان، احكام و آداب ماه مبارك رمضان را به جا مي آورند.


MKH-20-12:10

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها