تروریست‌های بیگانه پیش ازاعزام به سوریه چه می‌کردند؟

تروریست‌های بیگانه پیش ازاعزام به سوریه چه می‌کردند؟
شنبه 29 تير 1392 - 23:03

وزير كشور فرانسه به حضور نيروهاي فرانسوي در كنار گروههاي تروريستي موسوم به "جهادي" براي جنگ در سوريه اذعان كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "مانوئل والس" وزير كشور فرانسه روز گذشته در گفتگو با شبكه فرانسوي پس از پخش فيلمي از نيروهاي فرانسوي كه دركنار گروههاي تروريستي در سوريه مي جنگند، گفت: تعداد آنها بالغ بر 50 نفر و شايد بيش از اين رقم باشد و علاوه بر این، 40 نفر ديگر هم در حال رفت و آمد به سوریه هستند و دستگاه امنيتي فرانسه 30 نفر از اين عناصر را كه پيشتر از سوريه به فرانسه بازگشته اند، تحت نظر و مراقبت قرار داده است.

وي با اشاره به كشته شدن شماري از فرانسويها در سوريه در رويارويي با ارتش عربي سوريه، پيش بيني كرد كه تعداد كشته شدگان فرانسوي كه در كنار گروههاي تروريستي مي جنگند، افزايش يابد.

والس از اينكه تعداد عناصر اروپايي در سوريه به بیش از 600 نفر افزایش یافته، ابراز نگراني كرد و افزود: عناصر فرانسوي كه در كنار نيروهاي تروريستي در سوريه جنگيدند، به مثابه خطري براي فرانسه به شمار مي آيند و پاریس آنها را تحت كنترل و نظارت قضايي قرارمي دهد.

از سوي ديگر کفیل ریاست جمهوری داغستان تصريح كرد كه برخي از داغستانيها براي پيوستن به گروههاي مسلح عازم سوريه شدند.

"رمضان عبداللطيف اف" كفيل رياست جمهوري داغستان گفت: تعدادي نامعلوم از جوانان داغستاني كشور را به قصد سوريه ترك كردند تا در آنجا به گروه هاي مسلح ملحق شوند.

بنا به گفته خبرگزاري "ريانووستي"، عبداللطيف اف تاكيد كرد كه بر طبق اطلاعات بخش خدمات امنيت فدرال، حدود 200 شهروند داغستاني در حال حاضر در سوريه هستند و عليه حكومت سوريه مي جنگند.

وي از دستگاه امنيتي ويژه خواست تا درباره پيشينه و سوابق كساني كه خواهان اخذ گذرنامه هستند، تحقيقات دقيقي انجام دهند، چرا كه برخي براي پيوستن به گروه هاي مسلح به سوريه و ديگر کشورها سفر مي كنند.

كفيل رياست جمهوري داغستان افزود: نبايد بدون تحقيق درباره پيشينه اشخاص گذرنامه بين المللي صادر شود، همگان حق داشتن گذرنامه بين المللي را دارند، اما مي بايست ابتدا مسوولان ذي ربط اطلاعات دقيقي در اين خصوص از مقامات منطقه اي و محلی جمع آوري كنند.

در همین حال، مركز ملي مبارزه با تروريسم در امريكا نيز اذعان كرد كه تعداد عناصر تروريستي كه از اروپا و امريكا براي ملحق شدن به گروههاي تروريستي، به سوريه سفر مي كنند، رو به افزايش نهاده است.

همچنين "گيل دي كرشوف" هماهنگ كننده مسايل مبارزه با تروريسم در اتحاديه اروپا نيز تاكيد كرد كه حدود 600 نفر از اروپا براي جنگ عازم سوريه شدند؛ و اگر آنهايي كه از بالكان و شمال افريقا به اين كشور سفر مي كنند نيز درنظر گرفته شوند، اين تعداد به هزاران نفر خواهد رسيد.

"جان پيستول" رييس اداره امنيت حمل و نقل در امريكا، گفت: امريكا بر اين باور است كه "ابراهيم حسن العسيري" شهروند عربستاني كه مشكوك به ساخت بمبهاي لباس زير براي القاعده است، اين شيوه پيشرفته خود در ساخت بمبها را به تعدادی از تروریست ها آموزش داده است كه يكي از اين بمبها كه در لباس زير يك شخص پنهان شده بود، در هنگام تلاش براي منفجر كردن يك هواپيما خنثي شد.

به گفته خبرگزاري رويترز، پيستول در گفتگو با مركز امنيتي آسپن در كولورادو تصريح كرد كه اطلاعاتي در دست است كه وي متاسفانه شيوه خود را به برخي اشخاص آموزش داده است و در حال حاضر تلاشهاي بسياري براي مشخص كردن هویت اين افراد صورت مي گيرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها