تأکید لاوروف بر ضرورت اخراج تروریست ها از سوریه

تأکید لاوروف بر ضرورت اخراج تروریست ها از سوریه
دوشنبه 31 تير 1392 - 17:14

وزیر خارجه روسیه، هدف برگزاری نشست ژنو2 را اتحاد نظام سوریه و مخالفان دولت جهت بیرون راندن تروریست‌ها از این کشور دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم،  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در دیدار با قدری جمیل، معاون نخست‌وزیر سوریه در مسکو اعلام کرد: این ماموریت باید یکی از بندهای اصلی در نشست ژنو 2 باشد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد که نشست گروه هشت (G8) در بیانیه خود در ماه گذشته خواهان این مساله شده بود و مسکو درصدد است تدابیر مشخصی را جهت اجرای معاهده ژنو پیشنهاد دهد.

لاوروف ادامه داد: مسکو از دمشق می‌خواهد به تلاش‌های خود جهت مشارکت دادن تمام گروه‌های مخالف در نشست ژنو 2 ادامه دهد.

وی با اظهار تاسف نسبت به تصمیم تعدادی از گروه‌های مخالف‌ سوری جهت عدم مشارکت در این نشست گفت: مسکو از شرکای تاثیرگذار بر ائتلاف ملی مخالفان سوریه می‌خواهد تا با استفاده از نفوذ خود، نظر این ائتلاف مبنی بر عدم مشارکت در نشست ژنو 2 را تغییر دهند.

لاوروف با بیان اینکه هیچ راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد، تاکید کرد: ما می‌خواهیم تا این مساله را به گوش همه طرف‌ها برسانیم.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: ما به برگزاری نشست‌ها با دولت و تمامی گروه‌های مخالف سوری ادامه می‌دهیم تا همگان را قانع کنیم که طرح آمریکا و روسیه را جهت برگزاری نشست ژنو 2 در سریعترین زمان ممکن بپذیرند.

در همین راستا، قدری جمیل معاون نخست‌وزیر سوریه با بیان اینکه تدابیر نظامی و سیاسی جهت سرنگونی نظام سوریه شکست خورده است، تاکید کرد که غرب مسئول اصلی رنج‌های مردم سوریه است.

معاون نخست‌وزیر سوریه اظهار داشت: توافق‌ها در خصوص تحویل موشک‌های s300 به سوریه هم چنان در جریان است.

قدری جمیل از نقش مسکو در تدوین بیانیه پایانی نشست گروه هشت و مخالفت این کشور با درج بندهای غیرقابل قبول در این بیانیه قدردانی کرد.

وی همچنین از نقش روسیه در کمک‌رسانی به سوریه قدردانی و تصریح کرد: بحران سوریه طولانی مدت شده است و ضررهای مالی و جانی آن در حال افزایش است.

وی با بیان این که در دیدارش با لاوروف مسئله اعطای وام به سوریه را مورد بررسی قرار داد، نسبت به این که تا پیش از پایان سال جاری در این خصوص توافق شود، اظهار امیدواری کرد.

معاون نخست وزیر سوریه اعلام کرد که مخالفان داخلی در این کشور بر این باورند که راه‌ حل سیاسی تنها راه برای حل و فصل بحران سوریه است.

جمیل که نماینده مخالفان داخلی سوریه است، تاکید کرد که اوضاع در این کشور دشوار است، اما از طریق راه‌های سیاسی می‌توان آن را حل کرد.

این مسوول سوری تاکید کرد که مخالفان داخلی سوریه کاملا از برگزاری نشست ژنو 2 حمایت می‌کنند.

وی بر لزوم مشارکت ایران و هم‌چنین ترکیه، مصر، عربستان و دیگر طرف‌های ذیربط در نشست ژنو 2 تاکید کرد.

جمیل تاکید کرد که دور کردن هریک از طرف‌های ذیربط از حل و فصل بحران سوریه باعث می‌شود که به سرعت بر سر راه حل و فصل بحران مانع ایجاد شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها