اشتباهی که ممکن است العربیه را نابود کند! + فیلم

دوشنبه 31 تير 1392 - 19:55

شبکه سعودی "العربیه" در اشتباهی عجیب، تصاویری از تظاهر کنندگان سوری پخش کرد که با کفش بر روی عکس پادشاه عربستان می کوبند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کاربران شبکه های اجتماعی در اینترنت پیش بینی کردند که پخش این گزارش و ارتکاب این اشتباه، می تواند شبکه العربیه را به سراشیبی سقوط سوق دهد.

در این گزارش مجری شبکه العربیه، با خواندن مقدمه گزارشی درباره تحولات سوریه و درگیری ها در این کشور، توجه بینندگان را به تماشای گزارش جلب می کند، اما وقتی تصاویر گزارش پخش می شود، عکس هایی از پادشاه عربستان پخش می شود که بر روی زمین و زیر پای تظاهر کنندگان افتاده است. در تصاویر بعدی، مردی نشان داده می شود که در حال کوبیدن با کفش خود بر روی تصویر ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان است و چند ثانیه بعد از آن نیز جمعیتی نشان داده می شود که در حال آتش زدن عکس ملک عبدالله هستند.

پخش این تصاویر (از ابتدای گزارش) 34 ثانیه ادامه می یابد و پس از آن ناگهان مجری سرآسیمه اعلام می کند که "از پخش ادامه این گزارش معذوریم"؛ و به سراغ خبر دیگری می رود که گویی آن هم به دلیل عدم آمادگی، به درستی پخش نمی شود.

این قبیل اشتباهات در برنامه های خبری زنده "العربیه" تازگی ندارد، اما موارد پیشین اغلب به رسوایی های اخلاقی مربوط می شده و از لحاظ سیاسی تا این حد قابل توجه نبوده است.

هرچند عده ای تلاش کرده اند این تصاویر را ساختگی و جعلی وانمود کنند، اما این اشتباه می تواند برای کارکنان العربیه بسیار گران تمام شود، و آتش خشم ولی نعمت آنان (آل سعود) را دامنگیر این شبکه کند.

برخی از کارشناسان معتقدند که چنین اشتباهی نمی تواند کاملا سهوی باشد و چه بسا گروه های هوادار نظام سوریه که از دخالت های مستقیم و آشکار سعودی ها در ارسال سلاح و تروریست ها به کشورشان و تأمین مالی آنان توسط حکام آل سعود به خشم آمده اند، با نفوذ در العربیه، قصد توعی انتقام گیری را داشته اند.

در همین حال، گروهی دیگر نیز این کار را به اخوان المسلمین مصر نسبت می دهند و این گزارش را ساخته و پرداخته آنان می دانند، چرا که العربیه (برخلاف رقیب قطری اش، الجزیره) همواره گزارش ها و اخبار مصر را به نفع مخالفان مرسی و برخلاف خواسته های اخوان پوشش می دهد.

پربیننده ترین خبرها