فشار بیشتر اشتون بر شهرک نشینان صهیونیست

فشار بیشتر اشتون بر شهرک نشینان صهیونیست
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 19:38

العالم - پس از صدور دستور العمل اتحادیه اروپا برای ممنوعیت تجارت با شهرک های صهیونیستی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه خواستار برچسب گزاری متفاوت کالاهای تولید شده در این شهرک ها شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از اینکه هفته گذشته اتحادیه اروپا دستور العملی برای ممنوعیت تجارت با شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری و قدس شرقی منتشر کرد "کاترین اشتون" با ارسال نامه ای به کمیسیون اروپایی خواستار تهیه پیش نویس دستورالعملی شد تا بر اساس آن کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیستی با برچسبی مجزا شناخته شود.

اتحادیه اروپا برای مقابله با روند اشغال هرچه بیشتر سرزمین فلسطین با صدور دستور العملی، تجارت با شهرک های احداث شده در کرانه باختری و قدس شرقی را برای تمامی کشورهای عضو ممنوع کرده است. این قانون از ابتدای سال 2014 اجرایی خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی نوشت: اقدام اشتون جدیدترین اعمال فشار اتحادیه اروپا علیه اسرائیل است.

رژیم صهیونیستی کرانه باختری و قدس شرقی را در جنگ شش روزه اشغال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبر مدعی شد: "برچسب گزاری تولیدات شهرک نشین ها تبعیض علیه اسرائیل است."

اشتون در این نامه درخواست کرده است :" محصولات تولید شده در شهرک های فراتر از مرزهای1967 که با نام اسرائیل به فروش می رسند، به صورت صحیح برچسب زده شود... این اقدام برای اجرای قانون جدید اتحادیه اروپا ضروری است."

سخنگوی اشتون در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، تمایل اتحادیه اروپا برای این اقدام را تایید کرده است.

پربیننده ترین خبرها