صف آرایی مخالفان و حامیان مرسی

صف آرایی مخالفان و حامیان مرسی
جمعه 4 مرداد 1392 - 18:48

در حالی امروز (جمعه) مخالفان محمد مرسی رییس جمهور اخوانی برکنار شده مصر، به دعوت عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش در خیابان های شهرهای مختلف این کشور حضور یافته اند که حامیان مرسی نیز در مقابل آنها صف آرایی کرده و بر بازگشت وی به قدرت تاکید دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مخالفان مرسی در میدان التحریر قاهره تجمع کرده اند و در برابر آنها حامیان محمد مرسی در شهرک نصر قاهره ـ بزرگ‌ترین محله پایتخت ـ حضور یافته اند.
فراخوان فرمانده ارتش مصر از مردم برای حضور در این تظاهرات، برای تایید برکناری مرسی و مجوزی جهت تشدید برخوردهای امنیتی با حامیان مرسی اعلام شده است اما در طرف مقابل حامیان مرسی برکناری وی را کودتای نظامی اعلام کرده و خواستار بازگشت وی به ریاست جمهوری هستند که با رای مردم به این منصب رسیده است.
بر اساس گزارش مصری الیوم، تاکنون بیش از 24 نفر در درگیری های صورت گرفته میان مخالفان و طرفداران مرسی زخمی شده اند، این درحالی است که ناظران سیاسی در باره گسترش درگیری و جنگ داخلی در مصر هشدار داده و خواستار راهکار برقراری آشتی ملی بجای صف آرایی و اردوکشی خیابانی شده اند.
اخوان المسلمین فراخوان سیسی را به منزله "اعلام جنگ داخلی" قلمداد کرده و از هواداران خود خواسته است که روز جمعه به خیابان‌ها بیایند.
مخالفان سیسی همچنین فراخوان وی برای حضور مردم در خیابان را دخالت نظامیان در امور سیاسی می دانند و می گویند در شرایطی که رییس جمهور و دولت موقت در مصر تعیین شده اند، دعوت ارتش معنایی جز دخالت در امور سیاسی ندارد.
 

تمدید بازداشت مرسی
در همین حال قاضی بازپرسی دادگستری مصر امروز حکم تمدید بازداشت 15 روزه محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور را صادر کرد.
این حکم بعد از بازجویی قاضی از مرسی و تفهیم اتهام علیه وی و برخی اعضای اخوان المسلمین صادر شده است.
جاسوسی برای حماس، اقدامات خصمانه در کشور، حمله به تاسیسات پلیس و نظامی، تخریب و آسیب رساندن به ساختمان های زندان، از بین بردن مدارک داخل زندان، ایجاد آتش سوزی عمدی در زندان وادی النطرون و کمک به فرار زندانیان و فرار مرسی از زندان از جمله اتهام های مطرح شده علیه رییس جمهور برکنار شده مصر  است.
گروه اخوان المسلمین که تعدادی از رهبران آن همراه مرسی در بازداشت هستند، حکم دادگاه علیه مرسی را استهزا آمیز و بازگشت به دوران مبارک توصیف کرده است.
 

پربیننده ترین خبرها