مرسی با اتهامات سنگین هم بند مبارک می شود

مرسی با اتهامات سنگین هم بند مبارک می شود
يکشنبه 6 مرداد 1392 - 09:50

وزیر کشور مصر از احتمال انتقال "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده به زندانی خبر داد که "حسنی مبارک" رئیس جمهور پیشین مصر نیز در آن زندانی است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد ابراهیم" در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد که به زودی بر اساس قانون به تحصن هواداران مرسی در قاهره پایان خواهد داد.
وی افزود: ما منتظر تصمیم دادستانی هستیم تا بر اساس آن با تحصن کنندگان میدان های رابعه العدویه و النهضه برخورد شود.
وزیر کشور مصر تاکید کرد: در منحل کردن تحصن ها به گونه ای رفتار خواهیم کرد که کمترین تلفات را داشته باشد. در همین راستا، میان پلیس و نیروهای مسلح هماهنگی کامل وجود دارد.
محمد ابراهیم سپس با تاکید بر مبالغه اخوان المسلمین در اعلام شمار کشته های خود خاطر نشان کرد: نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهر کنندگان در پل ششم اکتبر استفاده کردند زیرا بیم آن می رفت که این پل به سبب آتش گرفتن منهدم شود.
وی استفاده نیروهای امنیتی از گلوله های جنگی را رد کرد و گفت شماری از نیروهای پلیس به ضرب گلوله معترضان زخمی شدند.
این در حالی است که به گفته خبرنگاران و شاهدان در بیمارستانی که تظاهرکنندگان زخمی در آن درمان می شوند، شمار زیادی از زخمی ها با گلوله جنگی هدف قرار گرفته اند.
وزیر کشور مصر، قاضی تحقیق را مرجع تصمیم گیری درباره محل بازداشت محمد مرسی اعلام کرد؛ اما پس از اصرار روزنامه نگاران درباره مکانی که مرسی به آن منتقل خواهد شد، گفت: تقریبا می توان گفت که مرسی به زندان "طره" منتقل خواهد شد.

حسنی مبارک و دو فرزند او و شماری از وزیران کابینه اش، پس از سقوط رژیم مبارک ژانویه 2011 به زندان طره منتقل شدند.

مرسی با اتهامات سنگینی از جمله تحریک مردم برای قتل تظاهرکنندگان مواجه شده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها