انتقاد عباس از دخالت حماس در امور داخلی مصر!

انتقاد عباس از دخالت حماس در امور داخلی مصر!
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 12:59

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از دخالت جنبش حماس در امور داخلی مصر انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود عباس در نشست خود با شماری از اصحاب رسانه مصر بعد از پایان مذاکرات رسمی با مسئولان مصری گفت: موضع سیاسی ما ثابت و روشن است، ما با دخالت در امور داخلی هرکشوری مخالفیم، ما پیشتر همه فلسطینی ها را از دخالت در امور داخلی مصر برحذر داشته بودیم.
رئیس تشکیلات خودگردان از اقدام برخی از شبکه های تلویزیونی فلسطینی در حمله به مصر و دخالت در امور داخلی این کشور انتقاد کرد و از رسانه های مصری خواست تا به هر یک از اعضای حماس که به علت دست داشتن در خشونت در مصر دستگیر می شود، لفظ فلسطینی اطلاق نکنند. وی گفت: ملت مصر در 30 ژوئن گذشته معجزه بزرگی انجام داد.
محمود عباس گفت: نظام سابق مصر از حماس جانبداری می کرد و نظام مرسی به ما چندین بار گفت که حماس بخشی از آنها است.
وی افزود: مصر همواره روند برقراری آشتی ملی بین فلسطینی ها را سرپرستی کرده و خواهد کرد، با وجود هرچه روی دهد ما به این آشتی خواهیم رسید.
رئیس تشکیلات خودگردان همچنین به وجود تونل ها در مرز مصر و نوار غزه انتقاد کرد وگفت: ما از هفت سال است که خواهان بستن و انهدام آنها هستیم بویژه که بعد از رسیدن تعداد آنها به 1200 تونل، به یک تجارت تبدیل شده است.
وی گفت: ما این تونل ها را در صورت بازگشایی کامل گذرگاه ها ضروری نمی دانیم و اکنون به دنبال یک راه حل قانونی برای بازگشایی گذرگاه های رسمی هستیم و آماده بازگشت به توافقنامه سال 2005 میلادی می باشیم.
محمود عباس همچنین از برخی مطالب مطرح شده درباره اسکان فلسطینی ها در سینا انتقاد کرد و گفت: ما هرگونه طرح اسکان را نمی پذیریم.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها