آماده باش کردهای سوریه علیه تکفیری ها

آماده باش کردهای سوریه علیه تکفیری ها
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 22:23

در پی ترور یکی از رهبران کردهای سوریه، یگانهای حمایت از کردها برای مقابله با گروه های مسلح و تکفیری به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عیسی حسو" عضو کمیته دیپلماتیک "شورای عالی کردها"، امروز سه شنبه بر اثر انفجار خودرویش در شهر "قامشلی" در شمال شرقی سوریه ترور شد؛ به دنبال انتشار این خبر، شبه نظامیان موسوم به "یگان های حمایت از کردها" برای رویارویی با گروههای مسلح تکفیری به حالت آماده باش درآمدند.
خبرگزاری "فرات" گزارش داد که عیسی حسو عضو شورای عالی کردها که بیشتر گروههای فعال کرد را دربرمی گیرد، بر اثر انفجار بمبی که در خودرویش کار گذاشته شده بود کشته شد.
این خبرگزاری افزود: ساعت شش صبح امروز وی در حال خروج از منزلش در شهرک کورنیش در شهر قامشلی بود که بمب کارگذاشته شده زیر صندلی راننده منفجر شد.
نهاد موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" نیز خبر کشته شدن این رهبر کردها در انفجار خودرویش را اعلام کرد.

آماده باش کردهای سوریه علیه تکفیری ها
به دنبال ترور این شخصیت کرد سوریه، شبه نظامیان موسوم به "یگان های دفاع از کردها" برای مقابله با گروههای مسلح تکفیری به حالت آماده باش درآمدند.
براساس اعلام "دیده بان حقوق بشر سوریه" این یگان ها با انتشار بیانیه ای، اعلام آماده باش کرده و از همه کسانی که قادر به حمل سلاح هستند درخواست کردند تا برای دفاع از مناطق تحت حمایت این یگان ها در مقابل حملات تروریست های "دولت اسلامی عراق و شام" و جبهه النصره از گروهک های وابسته به القاعده، به این یگان ها بپیوندند.
ترور عیسی حسو در حالی اتفاق می افتد که از دو هفته پیش تاکنون درگیری میان افراد مسلح افراطی وابسته به القاعده و کردها به ویژه در شهر حسکه در شمال شرق سوریه ادامه دارد و تروریستهای القاعده شکستهای سنگینی را متحمل شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها