تلاش دولت موقت مصر برای کسب حمایت های جهانی

تلاش دولت موقت مصر برای کسب حمایت های جهانی
پنج‌شنبه 10 مرداد 1392 - 17:07

قاهره،العالم ـ استاد علوم سياسي دانشگاه قاهره گفت: دولت موقت مصر برای کسب حمایت های بین المللی تلاش های فراوانی می کند، اما این تلاش ها بی نتیجه است.

"بدرالشافعي" در گفتگو با شبکه خبری العالم، " انقلاب مردم مصر علیه اخوان المسلمین" را رد کرد و گفت: كساني كه مي گويند ملت مصر سخن نهايي خود را برزبان آورده اند، بايد به مناطق مختلف كشور حتي منطقه صعيد و شهرهاي مرزي بروند تا برگزاري تظاهرات در تاييد محمد مرسي را ببينند. از این رو باید گفت حل و فصل اوضاع ميان هواداران و مخالفان بايد از طريق صندوقهاي راي انجام گیرد.

استاد علوم سياسي دانشگاه قاهره، افزود: اگر آنچه كه در مصر روي داد يك انقلاب مردمي است، كشورهاي جهان آن را به رسميت مي شناختند، اما اينك شاهد تلاش هاي گسترده نظام فعلي براي كنترل اوضاع و كسب تاييد های بين المللي هستیم. اين تلاشها بي نتيجه است و همگي شاهد بوديم كه كاترين اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ديدار با محمد البرادعي معاون بین الملل عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر او را رها كرد و به ديدار محمد مرسي رئیس جمهور معزول رفت.

وی با تاکید بر اینکه اكثر مردم مصر اخوان المسلمين را تاييد و اقدام به برپايي تظاهرات و تحصن کرده اند، تصريح كرد: معناي انقلاب آن است كه تمام ملت عليه عده اندكي قیام كنند، اما ما اينك شاهديم كه معترضان و تحصن كنندگان حاضر در ميدان ها فقط از اخوان المسلمين نيستند و گروه های دیگری نیز در میان آنها به چشم می خورد.

الشافعي با انتقاد از ژنرال عبدالفتاح السيسي فرمانده کل نیروهای مسلح مصر اظهار داشت: ما اميدوار بوديم كه السيسي از همه پرسي حتي در مورد نقشه راهي كه ما را با آن غافلگير كردند، سخن بگويد.

11:40

 

پربیننده ترین خبرها