گزارش تصویری از پاکسازی چند منطقه در ریف دمشق

يکشنبه 13 مرداد 1392 - 14:46

قابون ـ ریف ـ دمشق (العالم) ـ ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود ، در عملیاتی در مناطق تحت کنترل گروه های مسلح به ویژه "قابون" و "جوبر"، شماری از تروریستهای خارجی را به هلاکت رساندند.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از مناطق درگیری در قابون (ریف دمشق) گزارش داد، ارتش سوریه عملیات علیه گروه های مسلح را در شهرهای مختلف این کشور و در محورهای مختلف گسترش داده است.
برخی از مناطق ریف دمشق به ویژه قابون و جوبر همچنان شاهد درگیری های شدیدی است که در جریان آن ارتش سوریه با پاکسازی چندین بلوک مسکونی و به هلاکت رساندن شماری از افراد وابسته به گروه های مسلح و چند تروریست خارجی، در این مناطق پیشروی کرده است.
یکی از فرماندهان نیروهای ارتش سوریه، در این باره به خبرنگار العالم گفت: مناطق "البلدیه"، "اول النهر"، "جامع بوخلیل"، "الجامع الکبیر" و "سوق التهریب" به طور کامل پاکسازی شده است.
همچنین ارتش سوریه توانست شهرک های "السلطانیه" و "السلام" شرقی در استان ریف حمص را پاکسازی کند. در استان حلب نیز، نیروهای ارتش توانستند ستون خودروهای نظامی تروریست ها را که حامل سلاح و گروه های مسلح بود، در نزدیکی مقر "جمعیت روزنامه نگاران" در "خان العسل" منهدم نماید. همچنین براساس اطلاعات موجود، ارتش سوریه درصدد انجام عملیات گسترده ای در این مناطق با هدف کنترل مجدد بر آن است.
"ترکی حسن" سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: تروریست ها فکر می کردند که نظام درصدد پاکسازی کامل خان العسل است. به همین دلیل ستون هایی از خودروهای نظامی از منطقه "الاتارب" و "دارة عزة" به سوی خان العسل در حرکت بودند که به طور کامل به تصرف ارتش در آمد و مصادره شد و برخی از رسانه ها نیز خبر مصادره آنها را منتشر کردند.
نیروهای کرد در "الرقه" نیز توانستند روستای "کریسور" نزدیک روستای مرزی "تل ابیض" را پس از درگیری های شدید به کنترل خود درآورند، که در نتیجه این عملیات شماری از افراد مسلح گروهک های "گردان حذیفه بن یمان" و "جنبش احرار الشام" به هلاکت رسیدند.
کمیته های مردمی در استان ریف حلب هم کنترل مزرعه "الحلبی" نزدیک مناطق "النبل" و"الزهراء" را پس از به هلاکت رساندن تروریست ها، در دست گرفتند.
21:37        08/03/              FA
 

پربیننده ترین خبرها