توطئه عربی؛ از قدس اشغالی تا سوریه

توطئه عربی؛ از قدس اشغالی تا سوریه
جمعه 11 مرداد 1392 - 12:39

العالم، لبنان - یکی از رهبران ارشد جبهه ملی برای آزادی فلسطین ضمن انتقاد از عملکرد اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی یکی از مشکلات مسلمانان را اجرای توطئه های غربی به دست کشورهای عربی در منطقه دانست.

"رامز مصطفی" به شبکه خبری العالم، گفت: بسياري از سران كشورهاي عربي و اسلامي تلاش كردند اینگونه وانمود کنند که قضيه فلسطين تنها به مردم این سرزمین مربوط است، اما امام خميني (ره) آن را دوباره به عنوان قضيه اصلي تمام امت اسلامي مطرح كرد و مسئولیت آن بر دوش همه مسلمانان نهاد. به همین دلیل امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید، چون رمضان ماه اتحاد و همبستگی میان همه مسلمانان است.

عضو ارشد جبهه ملی برای آزادی فلسطین، افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهدیم که بیت المقدس در وضعیت خطرناکی به سر می برد، اول آنکه به شکل گسترده و بی سابقه ای در معرض یهودی سازی صهیونیست ها قرار گرفته است، گویی که اشغالگران نبرد نهایی را برای محو هویت فرهنگی، دینی، جمعیتی، شهری، تمدنی و دیگر امور مربوط به این شهر در پیش گرفته اند و دومین خطر حضور مقامات رسمی برخی از کشورهای عربی مانند قطر در قدس اشغالی است.

نماينده جبهه مردمي فلسطين (فرماندهي كل لبنان) افزود: متاسفانه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برنامه خود را در حمایت از منافع این ملت تغییر داده است تا جاییکه این دو سازمان به گذرگاهی برای تسهیل تجاوز بیگانگان و دخالت آنها در امور داخلی کشورهای منطقه تبدیل شده است و مداخله نظامی در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله سوریه و لیبی بهترین دلیل این مدعی است.

رامز مصطفی با بیان اینکه یک حرکت سیاسی رسمی به طور جدی از سوی آمریکا، هم پیمانان عرب، مسلمان، اروپایی و اسرائیلی برای نادیده گرفتن قضیه فلسطین شکل گرفته است، گفت: پیام روز قدس این است که قضیه فلسطین باید تعیین کننده جهت گیری ها و دستور کار تمام حرکت ها و جنبش های منطقه باشد.

پربیننده ترین خبرها