بشار اسد هنگام افطار به علما چه گفت ؟

بشار اسد هنگام افطار به علما چه گفت ؟
دوشنبه 14 مرداد 1392 - 10:14

رئیس جمهور سوریه، با هشدار درباره خطرات اندیشه های افراط گرایانه، خواستار تسامح و احترام به ارزش های دینی و اخلاقی شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار اسد" شامگاه دیروز در مراسم افطاری با حضور علمای مسلمان و مسیحی و شخصیت های سیاسی سوریه گفت: تاریک اندیشان هیچ گونه خیر و برکتی به ارمغان نمی آورند، بلکه این امور تنها به دست خود شهروندان سوریه حاصل خواهد شد.
رئیس جمهور سوریه افزود: فقط مردم سوریه می توانند بحران کنونی را با دست خودشان به پایان برسانند.
وی با اشاره به اینکه بقای کشور سوریه در گرو حفظ وحدت است خاطرنشان کرد: هیچ ابرقدرتی نتوانسته است کشور کوچکی را که از اتحاد برخوردار بوده، شکست دهد.
بشار اسد تصریح کرد: در حالی که مخالفان مسلح با هر گونه راه حل سیاسی مخالفت می کنند، تلاش سیاسی برای حل بحران کنونی، کافی نخواهد بود و ممکن است بتواند به راه حل کمک کند اما به تنهایی راه حل نخواهد بود.
رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: همه ما نیازمند گفتگوی صریح و به دور از هر گونه تعارف هستیم و تعارف کردن در شرایط کنونی مانند "سر در برف فروکردن" است و سر در برف فرو کردن در وضعیت کنونی به معنای فرو کردن کشور در برف است.
بشار اسد خاطرنشان کرد: مخالفان مسلح مدعی هستند که ارتش سوریه مردم کشور را به قتل می رساند، به همین دلیل آنها [برای مقابله با ارتش] نیازمند کمک خارجی هستند. اما باید دانست که هر ارتشی که مردم خود را به قتل برساند بی درنگ فروخواهد پاشید.
اسد تأکید کرد: نرمش دولت سوریه، به همه دوستان سوریه کمک کرده است تا بتوانند در محافل مختلف از سوریه دفاع کنند؛ اما نباید به این امور دل بست. زیرا طرف مقابل هرگز خواستار به نتیجه رسیدن ابتکارهای مطرح در زمینه راه حل سیاسی [برای بحران کنونی] نبوده است.
بشار اسد اظهار داشت: برخی از کشورهای عربی و منطقه ای که از اشغال بیت المقدس به دست رژیم صهیونیستی آسوده خاطر بوده و از وضعیت برخی از مناطق سوریه خرسند هستند، هیچ خیری برای کشور ما به ارمغان نخواهند آورد. بلکه آنها وارد تاریخ خواهند شد و تاریخ فصلی تحت عنوان "کشتار و ویرانی" را به آنها اختصاص خواهد داد.
رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: تاریک اندیشانی که مکتب وهابیت را به وسیله خون و کشتار به وجود آورده اند یا اخوانی هایی که با نفاق، دروغ و نیرنگ در حال فعالیت هستند، برای ما خیر و برکتی به همراه نخواهند آورد.

پربیننده ترین خبرها