هشدار نوری مالکی به کردهای سوریه

هشدار نوری مالکی به کردهای سوریه
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 17:25

نخست وزير عراق، كردهاي سوريه را از پيوستن به گروه هاي تندرو برحذر داشت.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، نوري مالكي در گفت و گويي تلويزيوني كه دفتر رياست جمهوري بخش هايي از آن را در بيانيه اي منتشر كرد، اظهار داشت: ما از همان ابتدا درباره خطر گروه هاي تروريست در سوريه هشدار داديم و گفتيم كه اين گروه ها خطري براي تمام سوريه و وحدت اين كشور و همچنين خطري براي جامعه سوري هستند.

نخست وزير عراق تاكيد كرد: اكنون گروه هاي تروريست در سوريه همه طيف هاي سوري از جمله كردهاي اين كشور را تهديد كرده اند و من به كردها هشدار می دهم که با پيوستن به اين گروه هاي تندرو، خود و خانواده هاي خود را در خطر قرار ندهند، زيرا اين گروه ها تهديدي براي همگان و به ويژه كردها هستند.

وي همچنين حفاظت از كردها در برابر جبهه النصره و عوامل اين گروه تروريستي را خواستار شد.

نوري مالكي وقايع سوريه و روند رو به رشد خشونت در عراق را در چارچوب " طرح طايفه اي در حال اجرا در منطقه" ارزيابي كرد و از عراقي ها خواست به صورت يكپارچه در برابر اين توطئه - كه در تلاش براي از هم گسستن صفوف به هم پيوسته ملي است- بايستند.

وي خاطر نشان كرد: تروريست ها خواهان ضربه زدن به اراده و صلابت عراقي ها هستند، اما شكست خواهند خورد و ما با آن ها و كساني كه با آن ها همكاري مي كنند و از آن ها حمايت و پشتيباني مي كنند، مقابله خواهيم كرد.

نخست وزير عراق همچنين اعلام كرد كه عمليات نظامي كه در حال حاضر در مناطق اطراف بغداد در دستور كار نيروهاي امنيتي عراقي قرار گرفته است، پيشرفت بزرگي داشته است و اماكن گروه هاي تروريست كه در آن ها به ساخت بمب و مواد منفجره مي پردازند، منهدم شده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها