نشست مشترک وزیران خارجه و دفاع روسیه و آمریکا

نشست مشترک وزیران خارجه و دفاع روسیه و آمریکا
جمعه 18 مرداد 1392 - 11:41

وزیران خارجه و دفاع روسیه و آمریکا امروز (جمعه) در نشست مشترک، پرونده های مهمی چون سپر موشکی آمریکا و پناهندگی اسنودن کارمند سابق وزارت اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را بررسی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سرگئی شویکو و سرگی لاوروف، وزرای دفاع و امور خارجه روسیه امروز جمعه در ملاقات با همتایان آمریکایی خود در واشنگتن پرونده های سپر موشکی، خلع سلاح هسته ای، همکاری نظامی فنی دوجانبه و همچنین مسئله ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان سیا را مورد بحث و گفتگو قرار می دهند.

آناتولی آنتونف معاون وزیر دفاع روسیه در گفتگو با خبرنگاران، در باره این نشست اظهار داشت: این اولین دیدار وزیران دفاع دو کشور است و هدف اصلی ما بررسی اقدامات انجام شده در سالهای اخیر و تدوین طرح های آینده است.

وی ابراز امیدواری کرد که رایزنی ها به طور سازنده پیش برود و این امکان را فراهم کند که گام های آتی برای تحکیم ثبات راهبردی مشخص شود.

جین پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه گذشته اعلام کرد که درجریان مذاکرات وزیران خارجه و دفاع آمریکا و روسیه، بخشی از مسائل مهم از جمله سوریه و ایران، و نیز موضوع اسنودن - که اخیرا از روسیه پناهندگی گرفت- مورد بررسی قرار می گیرد.

«ادوارد اسنودن» پیمانکار فنی سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و کارمند سابق سازمان سیا در این کشور بود که ماه گذشته با انتشار اسناد فوق محرمانه از برنامه‌های جاسوسی گسترده آمریکا پرده برداشت.
وی در 23 ژوئن از هنگ‌کنگ به مسکو رفت و از روسیه درخواست پناهندگی کرد.

اسنودن از چهار هفته پیش در سالن ترانزیت فرودگاه «شرمتیوو» در روسیه اقامت داشت و از چندین کشور درخواست پناهندگی کرد. تاکنون سه کشور ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه آمادگی خود را برای اعطای پناهندگی به وی اعلام کردند. روسیه اخیرا با اعظای پناهندگی موقت یکساله به وی موافقت کرده است.
 

پربیننده ترین خبرها