روسیه: آمریکا مانع برقراری صلح در سوریه است

روسیه: آمریکا مانع برقراری صلح در سوریه است
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 19:56

وزیر خارجه روسیه، آمریکا را به جلوگیری از برقرای صلح و امنیت در سوریه از طریق حمایت تسلیحاتی از مخالفان نظام بشار اسد رئیس جمهوری این کشور متهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در کنفرانسی خبری گفت: طرح آمریکا برای حمایت تسلیحاتی از مخالفان نظام بشار اسد تلاش های کنونی را برای برگزاری کنفرانس بین المللی بحران سوریه به بن بست می کشاند.

روسیه و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران سوریه با یکدیگر اختلاف دارند، اما لاوروف و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، در ماه می 2013 (اردیبهشت 92) درباره برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو 2 برای حل بحران سوریه به توافق رسیده بودند.

لاوروف افزود: اگر شرکای آمریکایی ما بر لزوم مسلح کردن مخالفان نظام بشار اسد و کمک به آنها برای تخریب مراکز دولتی سوریه اصرار کنند، این اقدام با توافقات قبلی دو جانبه در تعارض است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اصرار بر مسلح کردن مخالفان نظام دمشق برخلاف طرح مشترک روسیه و آمریکا درباره سوریه است.

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اخیرا گفته بود که نیروهای آمریکائی می توانند به طرق مختلف از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع و حمله به اهدافی نظامی در سوریه، به مخالفان نظام دمشق کمک کنند.

پربیننده ترین خبرها