جنبش تمرد بحرین را فلج کرد + فیلم

چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 18:36

با آغاز حرکت مسالمت آمیز مردم بحرین در پاسخ به فراخوان جنبش تمرد، فعالیتهای اقتصادی در این کشور به حالت فلج در آمد.

شبکه العالم روز چهارشنبه به نقل از منابع بحرینی گزارش داد، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه از صبح امروز خیابان های منتهی به میدان "اللؤلؤ" (شهدا) را بسته اند و بالگردها در مناطق مختلف به صورت مداوم در حال پرواز هستند.
منابع بحرینی تأکید کردند، در مبادی و تمام ورودی ها از جمله مناطق ستره، عکر و نویدرات و دیگر مناطق مختلف ایست بازرسی ایجاد شده، و نیروهای امنیتی به صورت گسترده در همه مناطق حضور دارند و نیروهای ضد شورش نیز در خیابان های اصلی مستقر شده اند.
محاصره مناطق شیعه نشین
این منابع با اشاره به قطع شدن اینترنت و امکان هرگونه تماس و ارتباط در برخی مناطق خاطرنشان کردند، مناطق شیعه نشین با سیم های خاردار به ارتفاع یک متر محاصره شده است.
با آغاز حرکت مردم کل کشور بحرین به ویژه مناطق شمالی و غربی به حالت فلج در آمده، و بیشتر اماکن تجاری و مغازه ها بسته شده اند.
اتاق بازرگانی بحرین برای جلوگیری از حضور مردم در این فعالیتها از قبل اعلام کرده بود که همه دفاتر امروز باید باز باشند، و حتی تهدید کرده که با متخلفان برخورد خواهد کرد و ممکن است پروانه ها لغو شود؛ ولی با وجود این تهدیدها بسیاری از مردم در اولین ساعات روز فعالیتهای خود را در چارچوب جنبش تمرد آغاز کرده و به صورت پر رنگ در خیابانها حاضر شدند.
آماده باش همه نیروها و لغو همه مرخصی ها
خبرها حاکی است که همه نیروهای نظامی و امنیتی رژیم آل خلیفه به حالت آماده باش در آمده اند، و دولت تمامی کارکنان را به کار فرا خوانده، و همه مرخصی ها لغو شده است.
از سوی دیگر، کسانی که در بحرین مقیم هستند از ترس هر نوع درگیری به مبادی خروجی زمینی، از جمله پل ملک فهد رفته اند چرا که فرودگاه بحرین در حال حاضر بسیار شلوغ است .
همه ایست و بازرسی هایی که در دوران وضعیت فوق العاده ایجاد شده بود دوباره در مناطق مختلف ایجاد شده و علاوه بر آنها ایست و بازرسی های جدید در مناطق مختلف دیگر ایجاد شده است.
ندای الله اکبر در مناطق مختلف طنین انداز شده است.
نخست وزیر بحرین شخصا وارد عمل شده
منابع بحرینی خاطرنشان کردند، نخست وزیر این کشور شخصا وارد میدان شده است و در حال مدیریت عملیات سرکوب و تشدید برخوردهای امنیتی است.

پربیننده ترین خبرها