استقبال گسترده مردم بحرین از دعوت جنبش تمرد

استقبال گسترده مردم بحرین از دعوت جنبش تمرد
پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 - 14:13

منامه ـ سخنگوي رسمي جنبش تمرد بحرين برادامه فعاليت هاي اين جنبش و تداوم تلاشها براي ابراز آرا و ديدگاه ها به طور مسالمت اميز تاکید کرد.

 "حسين يوسف" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار کرد: همه بخشها و اقشار مردمي از دعوت جنبش تمرد به نافرماني مدني جزئي، با بستن مراكز تجاري استقبال گسترده كردند.

وی افزود : آنچه در شرايط فعلي براي ملت بحرين ضرورت دارد اين است كه يك مكان مشخص را براي برگزاري تجمع هاي مدني اصلي خود انتخاب كنند تا به روند تحصن ها و نافرماني مدني كه اين جنبش خواستار آن است، شدت بخشند.

وي گفت : استقبال گسترده مردمي از دعوت جنبش تمرد و نيز صف آرايي امنيتي رژيم آل خلیفه از سال 2011  تاكنون بي سابقه بوده و مهم آن است كه بعد از گذشت دو سال و نيم از سركوب هاي مستمر و نقض  حقوق بشر و بازداشتها بويژه بازداشت زنان توسط نیروهای رژیم آل خلیفه، شاهد چنين استقبال گسترده اي از دعوت جنبش تمرد براي نافرماني مدني باشيم.

یوسف تاکید کرد: بارزترين مساله در اين فعاليت ها، اصرار و پافشاري مردمي است به گونه اي كه رژيم آل خلیفه را دچار رعب و وحشت كرده و توجه رسانه ها را به خود جلب مي كند به حدی که اخبار بحرين اينك در صدر اخبار برجسته ترين شبكه هاي خبري قرار دارد به رغم آنكه حوادث و تحولات قاهره نیز توجه جهان را به خود جلب كرده بود.

سخنگوي جنبش تمرد خاطرنشان كرد: ملت بحرين توانست با صبر و تلاش نگاه جهانيان را به انقلاب خود و نيز خواسته هايش در تحقق دموكراسي جلب كند و نيز توانست به جريان هاي سياسي بگويد كه گزينه فعاليت مسالمت آميز مي تواند نتيجه بخش باشد.

وي افزود: انقلاب 14 آگوست مردم بحرین همچنان ادامه دارد و تلاش هايي براي برگزاري تظاهرات در روزهاي پنجشنبه و جمعه وجود دارد.

يوسف با اشاره به نبود واكنشي سياسي براي دعوت به گفت وگو میان رژیم آل خلیفه و مردم بحرین، گفت: علت اينكه رژيم بحرين شيوه امنيتي را در برخورد با مردم اختيار كرده، اين است كه تحركات گسترده مردمي در حال برملا کردن واقعيت رژيم آل خليفه می باشد، رژيمي كه فاقد مشروعيت مردمي است.

سخنگوي جنبش تمرد با اشاره به درخواست هاي بين المللي در حمايت از تظاهركنندگان بحرینی، تاكيد كرد: مردم بحرين مي خواهد تا درخواست ها در این زمینه به اعمال فشار مستقيم عليه رژيم آل خلیه تبديل شود تا مردم بتوانند به حق طبيعي خود در برپايي تظاهرات مسالمت آمیز به منظور تحقق همه اهداف خود و برخورداري از آزادي دست يابد.
19:56

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها