برگزاری باشکوه تظاهرات جنبش تمرد در بحرین

برگزاری باشکوه تظاهرات جنبش تمرد در بحرین
چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 21:36

العالم - در حالی که تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین در پاسخ به فراخوان جنبش تمرد سراسر این کشور را فراگرفت، بالگردهای نظامی رژیم آل خلیفه امروز بر فراز مناطق مختلف به پرواز درآمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از منابعی در شهرهای مختلف بحرین، تظاهرات مسالمت آمیز مردم در پاسخ به فراخوان جنبش ضد دیکتاتوری و دمکراسی خواه "تمرد" در سراسر این کشور به ویژه بخش های شمالی و غربی آن، برگزار شد و همزمان با آن بالگردهای نظامی رژیم آل خلیفه اقدام به پرواز بر فراز مناطق مختلف بحرین کردند.
منابع خبری همچنین گزارش دادند که نیروهای رژیم آل خلیفه بار دیگر بازرسی های ایجاد شده در دوره برقراری حالت فوق العاده در این کشور را فعال کرده و در برخی مناطق دیگر نیز اقدام به ایجاد پست های بازرسی کردند.
همچنین در ورودی های مناطق ستره، العکر، النویدرات و برخی مناطق دیگر پست های بازرسی ایجاد شد.
منابع بحرینی خاطرنشان کردند که نیروهای آل خلیفه مناطق دارای اکثریت شیعه در شهرهای مختلف را با سیم های خاردار به ارتفاع بیش از یک متر به محاصره درآوردند و خیابان هایی را که به میدان اللؤلؤه منتهی می شد به طور کامل بستند.
از سوی دیگر، نیروهای نظامی و امنیتی بحرین به حالت آماده باش کامل درامدند و حضور گسترده نیروهای مذکور در مناطق مختلف به ویژه استقرار نیروهای پلیس ضد شورش در کلیه خیابان های اصلی کاملا مشهود است.
منابع مذکور خاطرنشان کردند که تمام مناطق بحرین به ویژه شمال و غرب آن کشور به حالت تعطیل کامل درآمده است و مردم بیشتر مغازه ها، فروشگاهها و مراکز تجاری را بسته اند. این در حالی است که اتاق بازرگانی بحرین دستور داده است که مراکز تجاری باید امروز باز بمانند در غیر این صورت متخلفان با مجازات و لغو پروانه کسب مواجه خواهند شد.
دولت منامه با لغو مرخصی کارمندان از همه آنها خواسته است تا در محل کارشان حضور یابند. این در حالی است که شمار زیادی از اتباع کشورهای دیگر در بحرین از بیم وقوع ناآرامی در این کشور عازم "پل ملک فهد" در مرز با عربستان و سایر نقاط خروجی شده اند. همچنین منابع بحرینی از ازدحام گسترده در فرودگاه منامه خبر می دهند.
از سوی دیگر فریادهای "الله اکبر" در سراسر بحرین شنیده می شود.
علاوه بر این، "خلیفه بن سلمان" آل خلیفه نخست وزیر بحرین که از 42 سال پیش، این منصب را در اختیار دارد شخصا در میادین حضور یافته و بر عملیات سرکوب و تشدید اقدامات امنیتی در مناطق مختلف آن کشور نظارت می کند.
جنبش "تمرد" از بامداد امروز چهارشنبه 14 اگوست مصادف با چهل و دومین سالگرد استقلال بحرین، بیش از 60 تظاهرات مسالمت آمیز گسترده را در بیش از 40 منطقه ان کشور برگزار کرد.
اما نیروهای رژیم آل خلیفه با استفاده از همه ابزارهای سرکوب از جمله سلاح اقدام به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین کردند. این در حالی است که تظاهرکنندگان مسالمت جوی بحرینی با حمل پرچم های ان کشور شعارهایی در مطالبه تحول دمکراتیک سردادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها