اخوان مصر: وزارت کشور به امانت خیانت کرد

اخوان مصر: وزارت کشور به امانت خیانت کرد
دوشنبه 28 مرداد 1392 - 12:57

گروه اخوان المسلمین مصر، کشته شدن 37 تن از بازداشت شدگان حوادث اخیر در جریان انتقال به بازداشتگاهها را خیانت در امانت توصیف کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم در بیانیه اخوان المسلمین آمده است؛ هنوز خاکسپاری کسانی که در حوادث اخیر به دست نیروهای ارتش و پلیس کشته شده اند به پایان نرسیده است که 37 شهروند دیگر در خودروی انتقال دستگیر شدگان به یکی از بازداشتگاهها کشته می شوند.

اخوان المسلمین تأکید کرد: فارغ از اینکه کدامیک از این دو روایت متناقض وزارت کشور مصر مبنی بر خفه شدن این افراد بر اثر استنشاق گاز و یا کشته شدن آنها بر اثر شلیک گلوله صحت دارد؛ باید این حقیقت را در نظر داشت که این شهروندان امانتی نزد وزارت کشور بودند. این در حالی است که وزارتخانه مذکور تصمیم گرفت به این امانت خیانت کرده و وظیفه خود را کاملا زیر پا بگذارد و با هدف انتقام از این شهروندان به علت مخالفتشان با موضع شورای نظامی خونریز حاکم بر کشور، آنها را به قتل برساند. این جنایت بزرگ نشان دهنده ارزش انسان نزد این قاتلان خونریز است و باعث نگرانی مردم مصر درباره سلامتی هزاران بازداشتی در زندانهای وزارت کشور خواهد شد.
اخوان المسلمین در ادامه وزارت کشور مصر و فرماندهان ارتش را مسئول "این جنایات ننگین" دانست و اعلام کرد: آنها به دلیل اینکه گمان می کنند قادر خواهند بود مردم مصر را به زانو درآورند، همچنان به کارهای خود ادامه می دهند. این در حالی است که ملت مصر هرگز جز در برابر خداوند سر تسلیم فرود نخواهد آورد و به اراده خداوند این دوره تاریک در تاریخ خود را پشت سر خواهد گذاشت.
اخوان المسلمین در پایان بیانیه خود از سازمان های انسانی، حقوقی و همه وجدان های آزاد در داخل و خارج از مصر درخواست کرد تا "با ملت مصر که افراد وابسته به کودتاچیان در ارتش و پلیس با استفاده از همه انواع سلاح اقدام به کشار آگاهانه آنها می کنند، اعلام همدردی نمایند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها