پاسخ پوتین به بندر بن سلطان چه بود؟

پاسخ پوتین به بندر بن سلطان چه بود؟
سه شنبه 29 مرداد 1392 - 18:18

کارشناسی سوری با اشاره به مسائل مطرح شده در گفت و گوی اخیر رئیس جمهور روسیه و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان، گفت : سیاست روسیه در قبال بحران سوریه ثابت است و تحت تأثیر قراردادهای تسلیحاتی پیشنهادی عربستان قرار نخواهد گرفت.

"خلف المفتاح" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: ارتش و ملت سوریه برای پایان دادن به بحران این کشور نقش مهمی ایفا می کنند؛ هر چند که روسیه سیاست قابل تقدیری در خصوص این بحران اتخاذ کرده است و این کشور تحت تأثیر بندر بن سلطان که دلال سیاسی آمریکا و خادم رژیم صهیونیستی است ، قرار نخواهد گرفت .  
خلف المفتاح خاطرنشان کرد: پیشنهاد تسلیحاتی عربستان از نوع پیشنهادهای آمریکایی است و بندر تصور می کند که سیاست خارجی روسیه با چنین پیشنهادی تغییر می کند.
این کارشناس سوری تأکید کرد: روسیه بارها اعلام کرده که سیاستش در قبال بحران سوریه منطبق با قوانین بین المللی و مبتنی بر اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها است.
خلف المفتاح افزود: روابط مستحکم روسیه و سوریه بیش از 60 سال قدمت دارد و علاوه بر این روسیه می داند که مساله فقط سوریه نیست؛ و موضوع مهمتر، نزاع بین المللی بر سر منطقه برای تغییر نقشه آن است .
این محقق سوری گفت : هدف از ادعای تغییر سیاست روسیه در قبال بحران سوریه پس از ارائه پیشنهاد قرارداد تسلیحاتی عربستان ازبین بردن اعتماد متقابل است ولی مخالفت قاطع روسیه با پیشنهاد تسلیحاتی عربستان به همه این حرف و حدیث ها پایان داد. 
المفتاح خاطرنشان کرد: پوتین به بندر گفت که آیا شما انقلابی هستید ؟ بندر گفت نه پوتین به بندر گفت که آیا شما فردی دمکرات هستید ؟ بندر گفت نه پوتین گفت پس شما چه می خواهید شما بزرگترین خدمت را به رژیم صهیونیستی کردید . بندر تاکنون چنین سخنانی را از هیچ فردی نشنیده بود . پوتین همچنین با لحنی انتقادآمیز به بندر گفت که کشورهای عربی فقط به "اسرائیل" کمک می کنند و باعث تضعیف اعراب می شوند .
المفتاح تأکید کرد: فعالیت های خبیثانه و مخرب بندر بن سلطان در منطقه خلیج فارس از جمله عراق بر کسی پوشیده نیست و هم اکنون به دستور آمریکا نقش خرابکارانه ای را در سوریه ایفا می کند.

MKH-19-23:55

 

پربیننده ترین خبرها