رمزگشایی شعار جدید تروریستها در سوریه

رمزگشایی شعار جدید تروریستها در سوریه
سه شنبه 29 مرداد 1392 - 21:32

گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" وابسته القاعده که در هفته های اخیر فعالیتهای خود را در سوریه افزایش داده با مطرح کردن شعار "از دیاله تا بیروت" درصدد افزایش نفوذ خود در منطقه است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" نوشت: "ابوبکر بغدادی" رهبر گروهک "دولت اسلامی عراق" شاخه القاعده در این کشور در آوریل گذشته از ادغام این گروهک با گروه "جبهه النصره" در سوریه خبر داد. ائتلاف جدید "دولت اسلامی عراق و شام" نام گرفت. "ابومحمد جولانی" رهبر "جبهه النصره" ضمن مخالفت با این ادغام از بیعت با "ایمن الظواهری" سرکرده سازمان بین المللی القاعده خبر داد.
فایننشال تایمز تأکید کرد: گروه "دولت اسلامی" با توجه به اینکه در هفته های اخیر به عنوان یک بازیگر اساسی در صحنه جنگ سوریه مطرح شده، تلاش می کند بر دامنه نفوذ خود در منطقه بیفزاید. این روزنامه می افزاید این امر باعث شده است تا بحران سوریه جنبه افراطی تری به خود بگیرد.
به نوشته این روزنامه، اهداف و خواسته های این سازمان تروریستی را می توان از شعاری که اعضای آن در پایگاههای اجتماعی برگزیده اند یعنی "از دیاله در عراق تا بیروت" دریافت. همچنین یکی از اعضای این گروهک در ویدئویی که اخیرا منتشر شده است، اظهار می دارد "آتش جنگ در عراق آغاز شده است و جنگ افزایش خواهد یافت."
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان می کند که "دولت اسلامی" که به عنوان افراطی ترین شاخه القاعده شناخته می شود از مدت ها پیش از طریق شاخه اش در سوریه یعنی "جبهه النصره" در حوادث این کشور دخالت داشته است. اما به دنبال شکست "دولت اسلامی عراق" در زمینه ادغام با "جبهه النصره"، القاعده عراق نام خود را به "دولت اسلامی عراق و شام" تغییر داد و عملیات تروریستی خاص خود را در سوریه آغاز کرد.
کارشناسان مبارزه با تروریسم، شمار اعضای این گروههای تروریستی را که به طور گسترده از کشورهای دیگر وارد سوریه می شوند، هزاران نفر می دانند که بسیاری از آنان وابسته به گروهک افراطی "جبهه النصره"هستند. این در حالی است که شمار دیگری از آنها به افراطی ترین گروهک یعنی "دولت اسلامی عراق و شام" تعلق دارند.
یادآور می شود در روزهای گذشته سلسله انفجارهای تروریستی بغداد و سایر شهرهای عراق را لرزاند. همزمان با انفجارهای مذکور، در جنوب بیروت نیز یک انفجار بزرگ به وقوع پیوست که منجر به کشته شدن 25 نفر و زخمی شدن دهها تن شد.

پربیننده ترین خبرها