دو فراخوان همزمان برای تظاهرات در مصر

دو فراخوان همزمان برای تظاهرات در مصر
جمعه 1 شهريور 1392 - 14:27

همزمان با درخواست ها در مصر برای تظاهرات در اعتراض به آزادی دیکتاتور مخلوع این کشور از زندان، ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت، مردم را به حضور در تظاهرات گسترده ای تحت عنوان "جمعه شهدا" در حمایت از مشروعیت نتایج انتخابات ریاست جمهوری فراخواند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت در مصر، ضمن تاکید بر ضرورت گسترش این تظاهرات به دیگر شهرها و روستاهای مصر، برگزاری مسالمت آمیز تظاهرات را خواستار شد.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت تاکید کرد که به تظاهرات اعتراض آمیز تا براندازی "دولت کودتا" ادامه خواهد داد و به این منظور، تحریم رسانه ها و شرکت های حامی نظامیان را در دستور کار قرار خواهد داد.

حدود ده روز پیش، سرکوب گسترده هواداران اخوان المسلمین که در میدانهای رابعه العدویه و النهضه تحصن کرده بودند، به کشته شدن دست کم 800 تن و مجروح شدن هزاران نفر منجر شد.

پس از سرکوب خونبار هواداران اخوان المسلمین، شمار بسیاری از  هواداران، اعضا و حتی سران ارشد این گروه بازداشت شدند.

اعتراض به آزادی مبارک

در همین حال، شماری از گروه های سیاسی مصری برگزاری تظاهرات در اعتراض به آزادی حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر را خواستار شدند.
مبارک پس از تبرئه شدن در دادگاه، از زندان به بیمارستان نظامی المعادی منتقل شد تا دوره حبس خانگی خود را در آنجا بگذراند.

حضور گسترده ارتش و پلیس در قاهره

خبرها از مصر حاکی است که نیروهای امنیتی و پلیس مصر برای جلوگیری از برگزاری این تظاهرات به صورت گسترده اطراف میدان "رابعه العدویه" نیرو پیاده کرده و خیابانهای اطراف را با استفاده از بلوکهای سیمانی و سیم خاردار مسدود کرده اند.


26

پربیننده ترین خبرها