انتقاد روسیه از رفتار سازمان ملل

انتقاد روسیه از رفتار سازمان ملل
جمعه 8 شهريور 1392 - 15:41

يوري اوشاكوف دستيار امور بين المللي رييس جمهوري روسيه از تصميم سازمان ملل براي خروج زودهنگام گروه كارشناسان تحقيقات شيميايي اين سازمان از سوريه انتقاد كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از ريانووستي، اوشاكوف روز جمعه به خبرنگاران گفت: در حالي كه سوالات زيادي در باره بكارگيري سلاح شيميايي در چندين منطقه سوريه وجود دارد، گروه كارشناسان سازمان ملل سوريه را ترك مي كنند و ما علت اين اقدام را نمي دانيم.
وي اضافه كرد: گروه كارشناسان سازمان ملل تاكنون موفق شده اند تنها يك مورد حمله شيميايي را در حومه دمشق كه روز ۲۱ ماه اوت جاري رخ داد، را بررسي كنند.
دستيار رييس جمهوري روسيه از ذكر تاريخ احتمالي تهاجم نظامي غرب به سوريه خودداري كرد و افزود: از طرح هاي آمريكا در باره سوريه اطلاعي ندارم اما همه در مورد اخبار مربوط به احتمال حمله خبر دارند.
اوشاكوف با یادآوری این نکته که در حال حاضر رسانه هاي خبري به اظهارات مقام هاي آمريكايي در باره حمله احتمالي به سوريه استناد مي كنند، گفت: تصويري كه از اين وضعيت ترسيم مي شود حاكي از احتمال حمله نظامي به سوريه است اما از تاريخ آن اطلاعي ندارم.
مقام روس گفت: بسياري بر اين باورند كه اين اقدام ممكن است پس از بازگشت بازرسان سازمان ملل از سوريه صورت گيرد و احتمال مي رود بازرسان روز شنبه (فردا) اين كشور را ترك كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها