ششمین کشتی جنگی آمریکا وارد مدیترانه شد

ششمین کشتی جنگی آمریکا وارد مدیترانه شد
شنبه 9 شهريور 1392 - 12:27

العالم - همزمان با پایان ماموریت گروه تحقیق سازمان ملل و خروج آنها از دمشق و دو دل شدن همپیمانان آمریکا در حمایت از حمله به سوریه، ناوشکن دو منظوره سن آنتونیو به عنوان ششمین کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا وارد مدیترانه شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "یو اس اس سن آنتونیو" رزمناوی با قابلیت حمل بالگرد است که 300 تفنگدار دریایی را در خود جا داده است. "سن آنتونیو" به موشک های تام هاک با برد 1000 گره دریایی مجهز است که هر کدام از این موشک ها می تواند کلاهک جنگی  به وزن 1000 پوند حمل کند.

این رزمناو در حالی وارد دریای مدیترانه شده است که پس از رای منفی پارلمان انگلیس به مشارکت در حمله به سوریه، حمایت همپیمانان آمریکا از این برنامه تجاوزکارانه بسیار متزلزل شده است. علاوه بر این اعتراضها و مخالفتهای مردمی در مناطق مختلف دنیا شدت گرفته است.

آمریکا در حال حاضر تنها حمایت فرانسه و رژیم صهیونیستی را همراه خود دارد. البته به عقیده ناظران این رژیم جرات مشارکت در حمله نظامی به سوریه را نخواهد داشت. اگر در این شرایط اوباما به سوریه حمله کند، اولین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که در سی سال گذشته بدون حمایت همپیمانش وارد جنگ شده است.

اوباما قطعا حمایت شورای امنیت سازمان ملل را هم نخواهد داشت، زیرا روسیه و چنین هر قطعنامه ضد سوری را وتو می کنند.علاوه بر این، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز خواستار خویشتنداری کشورهای غربی برای حمله به سوریه شده است. اتحادیه عرب نیز اعلام کرده بدون رضایت سازمان ملل از حمله به سوریه حمایت نخواهد کرد.

"آندره فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو هم مشارکت پیمان آتلانتیک شمالی در جنگ سوریه را بعید دانست. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها