اکثر فرانسوی‌ها با حمله به سوریه مخالفند

اکثر فرانسوی‌ها با حمله به سوریه مخالفند
شنبه 9 شهريور 1392 - 18:08

یک روزنامه فرانسوی در بیان نتایج یک نظرسنجی نوشت: اکثر فرانسوی ها مخالف مشارکت کشورشان در حمله نظامی به سوریه هستند، این در حالی است که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه اعلام می کند که دولت پاریس از آمریکا در حمله به سوریه حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، براساس نتایج این نظرسنجی که امروز (شنبه) در روزنامه "لو پاریزین" منتشر شد؛ اغلب مردم فرانسه معتقدند که اولاند با وجود اعلام آمادگی برای همراهی با آمریکا در حمله نظامی به سوریه، در این حمله مشارکت نخواهد کرد.

آمریکا جمعه اعلام کرد که خود را برای حمله نظامی محدود به سوریه برای مجازات نظام بشار اسد رئیس جمهوری این کشور "به علت استفاده از سلاح شیمیایی در روز 21 اوت در دمشق که بیش از یک هزار و 400 کشته برجای گذاشت"، آماده می کند.

اولاند نیز اعلام کرده است که مخالفت پارلمان انگلیس با دخالت نظامی لندن در سوریه، مانع مشارکت فرانسه در این حمله نخواهد شد.

اما نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی" بی وی ای " فرانسه که نتایج آن در روزنامه لو پاریزین منتشر شد، حاکیست: 64 درصد فرانسوی ها مخالف دخالت نظامی کشورشان در جنگ سوریه هستند، 58 درصد نیز معتقد به عدم مشارکت فرانسه در این حمله می باشند و 25 درصد هم معتقدند که حمله به سوریه همه منطقه خاورمیانه را به آشوب می کشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها