آغاز دور ششم مذاکرات اسرائیل و فلسطین در بیت المقدس

آغاز دور ششم مذاکرات اسرائیل و فلسطین در بیت المقدس
سه شنبه 12 شهريور 1392 - 13:36

العالم - گروه مذاکره کننده رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان امروز ششمین مرحله مذاکرات خود را در بیت المقدس بر اساس روندی که جان کری تعیین کرده است،آغاز خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مذاکرات محرمانه و بدون حضور رسانه ها برگزار خواهد شد و حتی دو طرف از ارائه جزئیات مذاکرات خودداری می کنند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص از دیدار تزیبی لیونی وزیر دادگستری اسرائیل و مذاکره کننده ارشد صهیونیست ها با صائب عریقات رئیس تیم مذاکره کننده فلسطینی خبر داد.هنوز مشخص نیست مارتین ایندیک فرستاده اوباما در امور خاورمیانه در دور جدید مذاکرات حضور خواهد داشت یا خیر، به ویژه اینکه وزارت خارجه آمریکا با صدوربیانیه ویژه ای اعلام کرد که ایندیک تنها در یک مرحله از مذاکرات مشارکت داشته است.

حنان عشراوی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین چند وقت پیش اعلام کرده بود که اسرائیلی ها نمی خواهند مارتین ایندیک در این جلسات حاضر شود.

هاآرتص به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی در شماره امروز خود می نویسد: محورمذاکرات تا این لحظه، موضوع مرزهای چهارم ژوئن 1967 و تبادل اراضی میان دو طرف است. از سوی دیگر گفته می شود صهیونیست ها می خواهند موضوعات امنیتی بر موضوع مرزها اولویت داشته باشد.

 

پربیننده ترین خبرها