معاون لبنانی برای سرکرده معارضین سوری

معاون لبنانی برای سرکرده معارضین سوری
چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 17:48

به نوشته یک روزنامه لبنانی، کارگروهی ویژه از سوی سعد الحریری رئیس جریان المستقبل لبنان برای کمک به گروه های مسلح تروریستی درسوریه و تلاش برای براندازی نظام این کشور تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه الأخبار در شماره روز چهارشنبه خود به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری نوشت: عقاب صقر عضو فراکسیون نمایندگان المستقبل به دستور سعد الحریری، نخست وزیر سابقِ لبنان، با " احمد الجربا" رئیس گروه موسوم به "ائتلاف ملی سوریه" درخصوص مسائل مختلف همکاری می کند.

دراین گزارش آمده است که تیم الحریری، مسئول رسیدگی به امور روابط عمومی گروه موسوم به ائتلاف ملی سوریه در کشورهای اروپایی و برخی دیگر از کشورهای جهان است.

به نوشته الأخبار، مشخص شده است که عقاب صقر روز پنج شنبه گذشته در استودیویی که "مارسل غانم" خبرنگار لبنانی مصاحبه ای را با احمد الجربا انجام داد نیز حضور داشته و در واقع نقش یکی از معاونان وی را ایفا می کند.

دخالت سعد الحریری رئیس حزب المستقبل لبنان و تیم وی دربحران سوریه به منزله نقض توافقنامه بعبدا به شمار می رود که گروه های لبنانی باتوافق درباره آن، بر لزوم دوری گزیدن از بحران سوریه و دخالت نکردن درآن تاکید کرده اند.

رسانه های لبنانی سال گذشته نیز نوارهای ضبط شده متعلق به عقاب صقر نماینده لبنانی را فاش کردند که وی درآن با سرکردگان گروه های مسلح تروریستی در سوریه گفتگو کرده و متعهد شده بود که سلاح ها و پول های بیشتری برای حمایت از آنان درجنگ ضد دولت سوریه بفرستد.

عقاب صقر دراین نوارهای ویدئویی، از طرف سعد الحریری خواستار تعجیل در براندازی دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها