دولت حماس از کشف یک طرح خطرناک در غزه خبر داد

دولت حماس از کشف یک طرح خطرناک در غزه خبر داد
جمعه 15 شهريور 1392 - 18:08

وزارت کشور و امنیت ملی دولت حماس در غزه از طرح گسترده ای برای ایجاد هرج و مرج و ناامنی در این منطقه پرده برداشت که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان و برخی سرویس های امنیتی وابسته به سازمان های اطلاعاتی عربی نیز در آن دست دارند. وزارت کشور فلسطین از بازداشت شماری از توطئه گران علیه باریکه غزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی وزارت کشور دولت فلسطین روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی در غزه خاطر نشان کرد: سرویس های امنیتی  در باریکه غزه پس از تحقیقاتی گسترده به مدارکی دست یافتند که از  تحرکات و اقدامات اخیر برخی افراد در این باریکه به منظور تضعیف ثبات و پایداری جبهه داخلی و مقاومت فلسطین پرده بر می دارد. این افراد هم اکنون تحت پیگرد هستند و ارتباط برخی از آن ها با سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی ثابت شده است.

اسلام شهوان در ادامه تصریح کرد که برخی از این افراد بازداشت شده و تحقیقات و بازجویی هایی از آن ها به عمل آمده است و در جریان تحقیقات به اقدامات خطرناکی همچون طرح ریزی و دسیسه چینی علیه باریکه غزه و تلاش برای فتنه انگیزی در این منطقه و هدف قرار دادن برخی شخصیت های سیاسی فلسطینی اعتراف کرده اند و پس از انجام تحقیقات گسترده ثابت شد که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی، سرویس های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان، سرویس های حفاظت اطلاعات رام الله و سرویس های امنیتی و اطلاعاتی برخی کشورهای عربی که بعدا نامشان ذکر خواهد شد، در این دسیسه چینی ها دست دارند.

شهوان تشریح کرد: در جریان اعترافات این افراد به این نتیجه رسیدیم که افراد مزبور ما بین نوار غزه و کشورهای عربی در تردد بوده اند، به گونه ای که یکی از این افراد در مسیر بازگشت به نوار غزه بازداشت شده است. این شخص از دیدار با برخی رهبران امنیتی وابسته به سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان و سازمان اطلاعات رام الله که مدتی است از باریکه غزه متواری شده اند و هم اکنون در یکی از کشورهای عربی مقیم هستند، در صدد بوده تا برخی طرح های شوم و خطرناک خود را در این باریکه به اجرا بگذارد. این فرد همچنین به جاسوسی و ارتباط با سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که در پایان این کنفرانس بخشی از اعترافات وی را ارائه خواهیم داد.

وی تاکید کرد که طرح های خطرناکی که به بهانه های پوچ و واهی به منظور هدف قرار دادن ساکنان غزه و گروه های مقاومت فلسطین اندیشیده می شود، تلاش هایی نافرجام از سوی برخی طرف هاست که هرگز نمی تواند عزم و اراده و پایداری ملت فلسطین را تضعیف نماید.

سخنگوی وزارت کشور و امنیت ملی حماس مسئولیت تمامی نتایج حاصل از تحقیقات با این افراد را متوجه دشمن صهیونیستی و سرویس های امنیتی و اطلاعاتی وابسته به آن از جمله سرویس های حفاظت اطلاعات و امنیتی تشکیلات خودگردان و سرویس های اطلاعاتی در برخی کشورهای عربی دانست و تاکید کرد که وزارت کشور فلسطین و و سرویس های امنیتی آن تمامی این طرح ها و تلاش های نافرجام را تحت نظر داشته و آن ها را ناکام خواهد گذاشت و به هیچ طرفی اجازه نخواهد داد امنیت و آسایش ملت و مقاومت قهرمان فلسطین را تهدید کند و دشمن صهیونیستی باید به خوبی بداند که امری که این رژیم با موشک های خود قادر به تحقق آن در باریکه غزه نبود، هرگز با ایجاد ناامنی و هرج و مرج محقق نخواهد شد.

اسلام شهوان خاطر نشان کرد: در روزهای آینده از جزئیات طرح جنایتکارانه و شومی پرده بر می داریم که برخی طرف های مغرض و کیته توز علیه باریکه غزه اندیشیده اند و تمامی این افراد به منظور محاکمه به دستگاه قضایی فلسطین تحویل داده شده تا به اشد مجازات برسند.

شهوان تصریح کرد که ملت فلسطین باید به خوبی بداند که تمامی این طرح ها به فضل و یاری خداوند برملا شده و جبهه داخلی ما همچنان ثابت و قدرتمند باقی خواهد ماند و هر کس به خود اجازه دهد امنیت و آرامش ما را تهدید کند، پاسخی دندان شکن دریافت خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها