ارزیابی روزنامه روسی از قدرت پدافند سوریه

ارزیابی روزنامه روسی از قدرت پدافند سوریه
شنبه 16 شهريور 1392 - 22:38

یک منبع نظامی آگاه روسی گفت: سیستم دفاعی سوریه قادر است موشک های امریکایی "تاماهاک" را سرنگون نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه روسی "نزاویسیمایا گازتا" به نقل از یک منبع نظامی نوشت: سیستم دفاع ضد هوایی سوریه قادر به منهدم کردن کلیه هواپیماهای متجاوز و نیمی از موشک های "توماهاک" شلیک شده به سوی آن کشور است.

خبرگزاری "اینترفاکس" روسیه نیز اعلام کرد که كشتي جنگي بزرگ "نيكولاي فليچنكوف" وابسته به ناوگان روسیه در دریای سیاه عازم سواحل سوریه شده است. همچنین ناو جنگی اسکورت "سمیتلوی" که جزئی از ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه است، در فاصله روزهای 12 تا 14 ماه سپتامبر جاری عازم سواحل سوریه خواهد شد.

یک منبع در فرماندهی نیروی دریایی روسیه به این خبرگزاری گفت: كشتي جنگي بزرگ "نيكولاي فليچنكوف" به فرماندهی سرهنگ "ایگور دیمیترینکف" به سرعت حرکت خواهد کرد و پس از عزیمت به بندر "نوروسیسک" روسیه و بارگیری محموله ویژه، به سوی منطقه محل مأموریت خود در شرق دریای مدیترانه حرکت خواهد کرد.

این منبع با اشاره به اینکه كشتي "نيكولاي فليچنكوف" اخیرا پس از چهار سفر دریایی به مدیترانه در چارچوب ساختار عملیاتی دریایی روسیه در این دریا، به بندر "سواستوبول" بازگشته است.

یادآور می شود كشتي "نيكولاي فليچنكوف" با طول 113 متر، محموله ای به وزن 4650 تن را با خود حمل می کند و قادر است 1500 تن تجهیزات از جمله 20 تانک جنگی، 45 زره پوش یا کامیون و 300 نفر از افراد نیروی دریایی را جابجا نماید.

سرعت این کشتی جنگی به 16.5 گره دریایی و طول سفرهای دریایی آن به حداکثر 10 هزار مایل می رسد. این کشتی مجهز به توپ دوگانه 57 میلی متری، مسلسل دوگانه ضدهوایی 25 میلی متری و همچنین موشک های "گراد – ام" است و 55 نفر خدمه دارد.

پربیننده ترین خبرها