بازندۀ بزرگ حمله احتمالی به سوریه کیست؟

بازندۀ بزرگ حمله احتمالی به سوریه کیست؟
شنبه 16 شهريور 1392 - 22:57

بيروت، العالم – دبیرکل تشکل نیروهای ملی لبنان، در گفت وگویی به حمله احتمالی آمریکا به سوریه پرداخته و تاکید کرده که در صورت حمله کشورهای غربی به سوریه، آمریکا بزرگ ترین بازندۀ جنگ خواهد بود.

"خالد الرواس" شنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اگر آمریکا تصمیم بگیرد به سوریه تجاوز کند، شروع کننده جنگ خواهد بود، اما کنترل و پایان آن در دست واشنگتن نخواهد بود و آمریکا با واکنش هایی غافلگیرکننده از سوی سوریه مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به پیامدهای جنگ احتمالی آمریکا علیه سوریه، تاکید کرد: چنین جنگی، پیامدهایی وخیمی برای منطقه به همراه خواهد داشت، اما در هر صورت بازنده اصلی آن ایالات متحده خواهد بود.

دبیرکل تشکل نیروهای ملی لبنان با اشاره به تلاش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای دست و پا کردن توجیه قانونی جهت حمله به سوریه، خاطر نشان کرد: آنها (غربی ها) تا این لحظه نتوانسته اند مدرک قانونی و قابل استناد برای حمله به سوریه به دست آورند، به ویژه که شورای امنیت نیز از صدور قطعنامه علیه سوریه سر باز زده است.

وی با تاکید بر این که عدم صدور مجوز جنگ علیه سوریه از سوی شورای امنیت موجب سردرگمی و تردید مقامات آمریکایی شده است، تصریح کرد: حتی اگر کنگره آمریکا برای حمله به سوریه مجوز بدهد، این مجوز نخواهد توانست توجیه قانونی کافی برای تجاوزی آشکار به سوریه به شمار بیاید و همه ملت های جهان در برابر آن جبهه خواهند گرفت.

 الرواس در پایان با بیان این که دولت آمریکا به فکر تجدید نظر در قصد حمله به سوریه نیست، "دغدغه" اصلی واشنگتن را "حجم" تجاوزی دانست که قرار است به سوریه صورت گیرد و این که آیا این تجاوز محدود خواهد بود یا نامحدود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها