گزارش دوربین العالم از عملیات سپر پایتخت

يکشنبه 17 شهريور 1392 - 14:02

دمشق (العالم) – عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی ریف دمشق از وجود عناصر مسلح ادامه دارد.

خبرنگار شبکه العالم از ریف دمشق گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی این منطقه، موفق شدند نقشه تروریستها را برای ورود به پایتخت دمشق از سه محور، ناکام بگذارند.

منابع نظامی سوریه اعلام کردند "عملیات موسوم به  "سپر پایتخت" بزرگ ترین عملیات نظامی از زمان شروع جنگ در سوریه است؛ و هدف از آن مقابله با عملیات "ساعت صفر" بود که گروه های مسلح برای نفوذ به قلب دمشق آنرا به اجرا گذاشتند.

درهمین حال ، سرهنگ "علي الصافي " از فرماندهان عملیاتی نیروهای دفاع ملی سوریه به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح عملیات ساعت صفر را  با هدف ورود به دمشق یا مرزهای اداری شهر دمشق به اجرا گذاشتند.

وی افزود: نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی، ضربه ای پیشگیرانه را به عناصر مسلح وارد کردند که نتیجه داد و نیروهای مسلح با پیروزی در منطقه غوطه شرقی و غوطه غربی ، نتایج آن را دیدند.

بر اساس این گزارش ، نیروهای ارتش سوریه ، محاصره ریف دمشق را تشدید کردند و خیلی سریع از دو محور اصلی پیشروی کردند و به نتایج قابل ملاحظه ای دست یافتند ، یکی از محور غوطه شرقی به سمت دوما و دیگری از محور جوبر-عربين به سمت حرستا.

این فرمانده سوری خاطرنشان کرد: این حمله از مناطق حران العواميد، الاحمدية، الخامسية، دير سلمان، البلالية، القاسمية، البحري، شروع شد و به سمت دوما در اطراف غوطه شرقی ادامه یافت و از طرف دیگر، حملات در همان زمان به سمت جوبر، زملكه، عربين به سمت حرستا ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: این طرح شامل ورود عناصر مسلح از سه محور بود که مسئولان ذیربط پس از دستیابی به اطلاعات لازم توانستند با تصمیم گیری به نتایج مطلوب دست یابند.

سرهنگ الصافي همچنین گفت که برنامه ای برای ورود عناصر تروریست به مناطق برزة و مناطق مجاور از طریق اراضی لبنان و رسیدن آنها به منطقه القابون وجود داشت تا بتوانند به عناصر مسلح در مناطق عربین و زملکه ملحق شوند؛ هدف از این برنامه تسهیل پیشروی عناصر مسلح از 3 محور یعنی عراق، اردن و لبنان بود تا این عناصر پس از رسیدن به اطراف غوطه شرقی و غربی زمینه ورود به پایتخت را فراهم کنند.

خبرنگار العالم تأکید کرد، با گذشت بیش از 10 روز از آغاز عملیات، نیروهای ارتش کنترل اوضاع را دردست دارند.

FF-08-21:37

پربیننده ترین خبرها