آلمان: اسد دستور حمله شیمیایی را نداده است

آلمان: اسد دستور حمله شیمیایی را نداده است
يکشنبه 17 شهريور 1392 - 17:49

العالم - یک منبع مطلع در سازمان اطلاعات آلمان به نشریه بیلد این کشور گفت: حمله شیمیایی 21اوت در حومه دمشق به دستور بشار اسد انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ریانووستی روسیه نوشت: سازمان اطلاعات آلمان می داند که حمله شیمایی 21 اوت در حومه دمشق را نظامیان بشار اسد رئیس جمهور سوریه انجام نداده اند.

در همین حال روزنامه "بیلد ام سونتاگ" به نقل از یک "منبع مطلع در سازمان اطلاعات آلمان" مدعی شد: گروه هایی در سوریه تاکنون چهار بار خواستار حمله شیمیایی به شورشیان سوری شده اند، اما بشار اسد تاکنون پاسخی به این درخواست ها نداده است.

همچنین ارزیابی سازمان اطلاعات آلمان درباره سوریه این است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه حتی در صورت حمله نظامی به این کشور تا مدت ها در قدرت باقی خواهد ماند.

گفته می شود در حمله شیمایی 21 اوت در غوطه شرقی در حومه دمشق بیش از 1400 تن کشته شده اند. این حمله همزمان با ورود گروه تحقیق سازمان ملل به سوریه انجام شد و به گفته اغلب رسانه های بی طرف، انجام حمله از سوی ارتش سوریه در چنین زمان و مکانی کاملا غیرمنطقی و غیرمحتمل است و از سوی تروریست ها انجام شده تا بهانه ای برای دخالت خارجی در سوریه باشد.

گروه مذکور برای تحقیق درباره حمله شیمیایی 5 ماه پیش در خان العسل در نزدیکی حلب به سوریه آمده بودند، اما با توجه به وسعت حمله اخیر، درباره حادثه شیمیایی حومه دمشق تحقیق کردند. نتیجه تحقیق این گروه تا هفته آینده منتشر خواهد شد.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها