نظرسنجی : دلیل مخالفت آمریکایی ها با حمله به سوریه

نظرسنجی : دلیل مخالفت آمریکایی ها با حمله به سوریه
سه شنبه 19 شهريور 1392 - 21:08

آمریکایی ها درباره دلایل و اهداف حمله نظامی احتمالی به سوریه شک و تردید دارند .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا همه تلاش خود را برای قانع کردن افکار عمومی برای موافقت با حمله به سوریه به کار گرفته، آخرین نظر سنجی نشان می دهد که " بی تفاوتی " افکار عمومی به مساله حمله به سوریه، به احتمال قوی به شخص اوباما برمی گردد.

نظرسنجی مشترک شبکه "سی ان ان" آمریکا و مؤسسه "او آر سی" که نتایجش امروز منتشر شد نشان می دهد که آمریکایی ها درباره اینکه آیا اوباما رئیس جمهور قدرتمند، راستگو و مورد اطمینان است دچار تردید شده اند.
"کیتینگ اولاند" مسئول امور نظرسنجی شبکه "سی ان ان" آمریکا گفت : یکی از علل نگرانی درباره حمله احتمالی به سوریه شخص اوباما است . افکار عمومی درباره شخصیت اوباما و اینکه آیا او رئیس جمهور قدرتمند ، راستگو و مورد اطمینان است ، اختلاف نظر دارند.
بر اساس این نظرسنجی فقط یک نفر از هر 5 پرسش شونده گفت که سیاست اوباما را درباره بحران سوریه به خوبی درک می کند؛ و 3 نفر از هر 10 نفر نیز گفتند که این سیاست کاملا روشن و واضح نبوده و یا به هیچ وجه قابل فهم نیست؛ و بیش از نیمی از پرسش شوندگان هم گفتند که سیاست اوباما را به "نوعی" می فهمند.
باراک اوباما امروز سیاست خود را درباره بحران سوریه برای مردم آمریکا تشریح خواهد کرد .
بی تفاوتی مردم آمریکا به مساله حمله احتمالی به سوریه  فقط مربوط به شخصیت اوباما نمی شود، زیرا طبق نظرسنجی؛ "خستگی از جنگ ها" نیز در این بی تفاوتی تأثیر داشته است چرا که 6 نفر از هر 10 پرسش شونده جنگ عراق را "اشتباه" دانستند و بیش از نیمی از پرسش شوندگان نیز اصطلاح "اشتباه" را برای توصیف جنگ افغانستان به کار بردند.
سه چهارم پرسش شوندگان نیز معتقدند که آمریکا نباید نقش ژاندارم جهان را ایفا کند.
یک هزار و 22 آمریکایی در این نظرسنجی مشارکت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها