گزارش العالم از درگیری شدید در شمال غربی دمشق

جمعه 22 شهريور 1392 - 13:55

العالم، سوریه - خبرنگار العالم با اشاره به تداوم عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور، از درگیری های شدید در منطقه "القلمون" در شمال غربی دمشق خبر داد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد، ارتش چند مخفیگاه گروه های مسلح را در منطقه غوطه شرقی استان ریف دمشق منهدم کرد. همچنین در شهر مسیحی نشین "معلولا" نظامیان ارتش سوریه افراد مسلح را بیرون رانده و شماری از آنان را به هلاکت رساندند.

ارتش همچنین مناطق «تله طراد» و «مکسر الحصان» استان حمص در مرکز سوریه را پاکسازی و خسارات سنگینی را به گروه های مسلح در این منطقه وارد کرد.

منابع نظامی می گویند، ارتش به پیشروی خود ادامه می دهد و پیروزی هایی را در اکثر مناطق ناآرام کسب کرده است، اما منطقه القلمون در شمال غرب دمشق همچنان صحنه درگیری شدید ارتش با گروه های مسلح است.

"خلف المفتاح" معاون سابق وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم، گفت: ارتش در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و هر روز، پیروزی های جدیدی کسب می کند. گروه های تروریستی خصوصاً پس از ناامیدی از حمله آمریکا به سوریه گرفتار ضعف و ازهم گسیختگی شده اند.

وی افزود: پیروزی های ارتش باعث تقویت روحیه مردم شده است و مردم هم اکنون بیش از گذشته احساس امنیت و آرامش می کنند و معتقدند که پیروزی نهایی نزدیک است.

شریف شحاده عضو مجلس نمایندگان سوریه نیز در مصاحبه با العالم گفت: ارتش سوریه هم اکنون سیاست جدیدی را برای " کنترل مناطق و سرکوب فوری گروه های مسلح " اجرا می کند. تعداد افراد مسلحی که از لبنان و مناطقی دیگر در مناطق مختلف سوریه نفوذ می کردند، کاهش یافته و وضعیت هم اکنون به نفع ارتش است.

12-23:45

 


 

پربیننده ترین خبرها