سوریه: "نبرد بزرگ "تروریست ها با مهمات معیوب!

سوریه:
جمعه 22 شهريور 1392 - 16:50

فاجعه بزرگ زمانی رخ داد که معلوم شد مهماتی که به تازگی به دست گروه های مسلح رسیده معیوب و برای آن ها فاجعه به بار آورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه های مسلح در سوریه از آغاز "نبرد بزرگ نوی" (نام یکی از شهرهای سوریه در منطقه جنوبی در استان درعا) با هدف گشودن مسیر ارسال سلاح برای افراد مسلح موجود در این شهر خبر داده بودند.
آنها در همین چارچوب برنامه ریزی کرده بودند حملات غافلگیرکننده ای به مراکز بازرسی و پایگاه های ارتش سوریه در شهرک شیخ سعد صورت دهند.
حاصل این عملیات اما هلاکت بسیاری از تروریست ها در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی "گردان تانک" در شهرک شیخ بوده است.
خبرگزاری آسیا به نقل از یک منبع در میان گروه های مسلح سوریه، گفت: علت خسارات سنگینی که گروه های مسلح متحمل شدند، نبود هماهنگی میان آنها - بعد از اختلافات علنی اخیر میان شماری از فرماندهان نظامی گروه های مسلح در درعا - نیز وجود سلاح های معیوب در دست گروه های مسلح بوده است.

به گزارش العالم آنچه از ویدئوهای منتشر شده توسط شورشیان مسلح بر می آید آنها برای تصرف این گردان تانک، ده ها کشته داده اند و خود نیز به این تلفات سنگین اعتراف کرده اند. مهمات معیوب در مناطق مختلف سوریه بارها کار دست گروه های مسلح داده است و آنها این سلاح ها را معمولاً از ارتش سوریه به غنیمت می گیرند و یا تجار اسلحه این مهمات فاسد و تاریخ گذشته را در اختیار آنها قرار می دهند.

در حمله به شهرک شیخ سعد، هنگام عقب نشینی افراد مسلح، مهمات فاسد باعث شد تا آنها نتوانند پوشش آتش مناسب برای خود تهیه کنند و همین مساله هم به ارتش سوریه اجازه داد بیشترین تلفات را در یک روز از آنها بگیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها