رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کُرد سوریه:

80 درصد از عناصر "ارتش آزاد" افراطی هستند

80 درصد از عناصر
دوشنبه 1 مهر 1392 - 14:33

رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کُرد سوریه با اشاره به حمایت ترکیه از گروه های مسلح و تروریستی در سوریه گفت: 80 درصد از اعضای ارتش آزاد (گروه مسلح مخالف نظام سوریه) از اسلام گرایان افراطی بوده و خواهان عملی شدن طرح "خلافت اسلامی" هستند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "صالح مسلم" تصریح کرد: میان سازمانهای افراطی هوادار القاعده و گروه اخوان المسلمین (ارتش آزاد) تفاوت زیادی وجود ندارد، زیرا هردو طرف ایده افراطی خلافت اسلامی را ترویج می کنند؛ اما تنها تفاوت اخوان در این است که تلاش می کند برای رسیدن به هدف خود، خون کمتری ریخته شود.
مسلم به خبرگزاری آلمان گفت: درگیری کُردهای سوریه و سازمانهای افراطی و در راس آن جبهه النصره و "دولت اسلامی عراق و شام" و طرفداران آنها، زمانی آغاز شد که کُردها توانستند مناطقی را از کنترل آنان خارج کنند.
وی اظهار داشت: پس از این پیروزی، حملات بی وقفه گروه های مسلح افراطی علیه کُردها ما را غافلگیر کرد. نمی توان گفت که نفت خیز بودن منطقه دلیل اصلی این حملات بوده است، زیرا برخی مناطق کردنشین فقیر هستند و نفتی در آنجا وجود ندارد؛ با این حال این مناطق مورد حمله قرار گرفته و محاصره شده اند.
مسلم خاطرنشان کرد: دلیل اصلی ادامه حملات به مناطق کرد نشین سوریه دامن زدن به اختلافات قومیتی و طایفه ای است؛ و برخی گروههای داخلی و خارجی با حضور کردها در جامعه مخالف هستند.
مسلم با تأکید بر مخالفتش با هرگونه مداخله نظامی خارجی گفت: تا این لحظه ما توانستیم از خود در برابر گروه های افراطی و تندرو دفاع کنیم، اما مشکل اصلی سرازیر شدن حجم زیادی سلاح برای گروه های افراطی است.
مسلم در خصوص احتمال درخواست کُردها برای جلب حمایت نظامی خارجی به ویژه منطقه کردستان عراق گفت: ما ازهیچ مداخله ای استقبال نمی کنیم، تا کنون نیز توانسته ایم از خود دفاع کنیم اما اگر ناتوان شویم شاید از برادران عراقی یا دیگران کمک بگیریم.
وی اظهار امیدواری کرد که منطقه کردستان عراق با ارسال کمکهای بشردوستانه به مناطق کرد نشین سوریه، آنها را در شرایطی که این کشور تحت محاصره قرار گرفته، یاری دهد.
مسلم در واکنش به این شایعه که کردها منتظر فرصتی برای جدا شدن از سوریه هستند، گفت: ما همواره از وحدت سوریه دفاع می کنیم و بدان پایبند هستیم ، ما فقط به عنوان عضوی از جامعه سوریه و در چارچوب دولت دموکراتیک در صدد دست یافتن به حقوق دموکراتیک خود هستیم.
رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کُرد سوریه با بیان اینکه بعید است اخوان درآینده حتی در صورت جلب حمایت بین المللی بتواند حکومت سوریه را به دست آورد، تصریح کرد: 40 درصد مردم سوریه به شدت با قدرت گرفتن اخوان مخالف هستند، ازاین رو انتظار نداریم اخوانیها به حکومت برسند یا مردم قبولشان کنند.
وی درخصوص ارتباط ترکیه با گروه های مسلح و تندرو گفت: ترکیه این مسأله را تکذیب می کند اما ما می دانیم که این کشور از گروه های مسلح حمایت می کند؛ پس از اینکه غرب جبهه النصره را به عنوان سازمانی تروریستی اعلام کرد، ترکیه دیگر نمی تواند همکاری خود را با این گروه علنی کند.
مسلم افزود: ترکیه نیز مانند برخی کشورها در صدد است تا به وسیله بحران های ایجاد شده به اهداف و آرزوهای خود برسد؛ رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، در صدد احیای امپراطوری عثمانی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها