هلاکت بیش از 80 تروریست درمناطق کرد نشین سوریه

هلاکت بیش از 80 تروریست درمناطق کرد نشین سوریه
سه شنبه 2 مهر 1392 - 13:03

مدیر دفتر شبکه العالم در پایتخت سوریه گزارش داد: در درگیری های سنگین بین کمیته های مردمی کُرد و جبهه النصره در منطقه تل أبیض استان الرقه در شمال سوریه 83 عضو جبهه النصره از جمله تعدادی تبعه لیبیائی و تونسی به هلاکت رسیدند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین مرتضی" گفت: گروه تروریستی جبهه النصره تلاش کرد که در برخی از مناطق استقرار کمیته های مردمی کُرد به خصوص در منطقه الرقه نفوذ کند که همین امر به آغاز درگیری های سنگین میان دو طرف منجر شد . 
وی افزود: تعداد بسیاری از اعضای جبهه النصره در تل أبیض از پای در آمدند و این گروه برای جبران تلفات سنگین خود به برخی مناطق کُرد نشین حومه حلب حمله کرد و این مناطق که از آغاز بحران سوریه عاری از هر گونه ناامنی بود ، ناامن شد.
مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق با اشاره به لیست اسامی تلفات جبهه النصره خاطرنشان کرد که در میان کشته ها اسامی اتباع تونس، لیبی و دیگر کشورها دیده می شود .
حسین مرتضی به تداوم درگیری گروه های مسلح با یکدیگر اشاره کرد و افزود: درگیری گروه های مسلح با یکدیگر در حال گسترش است و درگیری های سنگین گروه های وابسته به النصره و القاعده با گروه های وابسته به ارتش آزاد سوریه در مناطق حومه حلب ، دیر الزور و الرقه همچنان ادامه دارد .

حسین مرتضی تأکید کرد: اختلاف و درگیری ها میان گروه های مسلح از جمله بین اعضای القاعده و گروه ارتش آزاد سوریه در مناطق مختلف کشور همچنان ادامه دارد.
وی گفت: گروه های مسلح همچنین همدیگر را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم می کنند.
مدیر دفتر العالم در دمشق ادامه داد: عملیات ارتش در مناطق مختلف شهر حلب به خصوص حومه شمالی این شهر همچنان ادامه دارد، و ارتش در حال تعقیب گروه های مسلح در حومه شهر حماه است.
وی تصریح کرد: درگیری ارتش با گروه های مسلح در مناطق زملکا ، الحجیره و عربین استان ریف دمشق ادامه دارد و ارتش چندین مواضع این گروه ها را هدف قرار می دهد، و در حال پیشروی در مناطق مختلف این استان به خصوصً غوطه شرقی است.
A.D-24-14:46

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها