نماینده اردنی: سفیر اسرائیل را اخراج کنید

نماینده اردنی: سفیر اسرائیل را اخراج کنید
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 22:25

معاون اول رئیس مجلس اردن، روز چهارشنبه، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان را از دولت اردن و پس گرفتن طرح سازش عربی، تصویب شده در سال 2002 را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خلیل عطیه" با صدور بیانیه ای اعلام کرد: از دولت اردن می خواهم، (دانیل نیوو) سفیر رژیم متجاوز صهیونیست را از امان اخراج کند و تدابیری جدی و ملموس و فوری در جهت واکنش به آن چه در فلسطین اشغالی می گذرد، اتخاذ کند و از ایستادگی ملت فلسطین در قدس و الخلیل و دیگر شهرها و روستاهای اشغالی فلسطین پشتیبانی کند تا فلسطینی ها به حق قانونی خود در ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس نائل شوند. از دولت اردن می خواهم از مسجد الاقصی و حرم حضرت ابراهیم در برابر تجاوزات اوباش شهرک نشین حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، عطیه همچنین از اتحادیه عرب خواست موضعی قاطع و فوری درقبال آنچه بر سر دو شهر قدس و الخلیل می آید، اتخاذ کنند و طرح سازش عربی که در اجلاس سران بیروت در سال 2002 تصویب شد را پس بگیرند، به ویژه که آن طرح، پیش از آن که موجودیت کند، با مخالفت اسرائیل مواجه شد.

روز چهارشنبه گذشته، 81 نماینده از 150 نماینده مجلس اردن، با امضای نامه ای، احضار سفیر رژیم صهیونیستی و ابلاغ پیامی شدید اللحن در اعتراض به جلوگیری تندروها و نمایندگان محافظه کار کنست رژیم صهیونیستی از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی را خواستار شدند.

این در حالی است که پارلمان اردن، در ماه مه گذشته، با اکثریت آرا، به اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان در اعتراض به اقدامات این رژیم در حق مسجد الاقصی رای داد، اما دولت به این مصوبه پارلمان وقعی ننهاد.

26

پربیننده ترین خبرها