معارض سوری:

مردم سوریه نمی گذارند کشورشان تجزیه شود

مردم سوریه نمی گذارند کشورشان تجزیه شود
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 11:41

العالم - معارض سوری و رئیس سابق ائتلاف معارضان خارج نشین گفت: اعضای ارتش آزاد تا دو ماه آینده ناچار می شوند برای فرار از دست تروریست های القاعده که در شمال و شرق کشور پیشروی کرده اند؛ یا به ارتش سوریه پناه ببرند ویا به خارج از کشور فرار کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هیثم مناع که در یک برنامه گفت وگو محور در شبکه "فرانس 24 "شرکت کرده بود، تصریح کرد: نیروهای جهادی که از سوی ترکیه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس حمایت می شوند، علاوه بر خطر آنها برای سوریه، برای کشورهای حامی از جمله ترکیه نیز به شدت خطرناک هستند از این رو کنفرانس ژنو به عنوان بهترین راه حل خروج از بحران باید هرچه سریع تر برگزار شود.

وی درباره طرح تقسیم سوریه که به تازگی از آن صحبت می شود، نیز افزود: چگونه از شکل گیری یک بخش خودمختار علوی در مناطق ساحلی صحبت می کنند در حالی که علویان بعد از پناه دادن به 900 هزار تن از هم وطنان اهل تسنن از سایر استان ها در این منطقه به اقلیت تبدیل شده اند. چنین ملتی چگونه خواهد پذیرفت که کشورش تجزیه شود؟

این معارض سوری همچنین شایعه در خصوص قصد کردها برای ایجاد بخش خودمختار کردنشین در شمال شرقی سوریه را رد و تاکید کرد که کردها جزئی از بافت ملت سوریه هستند و هدفشان منافع فردی نیست بلکه برای تحقق عدالت و دموکراسی در کشورشان تلاش می کنند.

هیثم مناع از همه نیروهای معارض خواست با هم متحد شوند تا تندروها را که در حال حاضر قوت گرفته اند، از صحنه بیرون کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها