اعتراض پرده دار کعبه به تغییر قفل و کلید خانه خدا

اعتراض پرده دار کعبه به تغییر قفل و کلید خانه خدا
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 12:56

العالم - شیخ " عبدالقادر بن طه الشیبی " که از او به عنوان بزرگ پرده دار کعبه شریف یاد می شود ، با ارسال پیامی فوری برای شاه عربستان ، وی را در جریان اقدامات ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجد نبوی درزمینه تغییر قفل و کلید در کعبه بدون اطلاع و مشارکت پرده داران خانه خدا قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از" وطن " یک منبع نزدیک به شيخ " عبدالقادر الشيبي " درتماسی تلفنی گفت که بزرگ پرده دار خانه کعبه در پیام خود به ملک عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان اعلام کرده است که ریاست امور کل مسجدالحرام و مسجد نبوی شریف بدون اطلاع و مشارکت پرده داران خانه خدا ، تصمیم به تغییر قفل و کلید جدید برای کعبه گرفته است.

براساس این گزارش ، الشيبي همچنین پیامی مشابه به " سلمان بن عبدالعزيز " ولیعهد و وزیر دفاع عربستان و پیام دیگری به شاهزاده " خالد الفيصل " امیرمنطقه مکرمه درباره این موضوع ارائه کرد.

منبع یاد شده افزود که پرده دار کعبه یکشنبه شب گذشته بعد از مرخصی ویژه که یک هفته درخارج از عربستان به طول انجامید ، به جده بازگشت.

وی اظهار داشت که نه وی و نه صالح الشیبی معاون پرده داران  و نه هیچ یک از اعضای خاندان الشیبی درجریان این موضوع قرار نگرفته اند.

الشیبی این اقدام ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجد نبوی شریف را اقدامی بی سابقه و نشان دهنده دخالت در محدوده اختیارات ریاست این بخش با فعالیت های پرده داری کعبه دانست.

گفته می شود خاندان «الشیبی» بیش از 15 قرن است که نسل اندر نسل وظیفه کلید داری کعبه را بر عهده می گیرند.

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها