درخواست نماینده سوریه از عربستان، قطر و ترکیه

درخواست نماینده سوریه از عربستان، قطر و ترکیه
پنج‌شنبه 11 مهر 1392 - 15:57

دمشق، (العالم) ـ نماینده پارلمان سوریه، از کشورهای حامی گروه های تروریستی در سوریه به ویژه عربستان، قطر و ترکیه خواست از حمایت خود از گروههای تروریستی دست بردارند.

عمار اسد روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم همچنین از جامعه بین المللی درخواست کرد که کشورهای حامی گروه های تروریستی در سوریه را به توقف حمایت های همه جانبه از این گروه ها در سوریه ملزم کنند.

وی درخواست خود از جامعه بین المللی را در راستای پیشبرد راه حل سیاسی و جلوگیری از بروز فاجعه انسانی در سوریه عنوان کرد.

اسد اظهار داشت: ما از مقاصد تجاوزکارانه غرب نسبت به سوریه آگاه هستیم. از آغاز بحران سوریه تا کنون هر زمان دولت سوریه طرح و ابتکاری را در زمینه حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک ارائه داد با مخالفت طرف های اروپایی مواجه شد.

وی افزود: کشورهای اروپایی در توطئه علیه سوریه شریک هستند و در مقابل پایداری و شجاعت ملت، دولت و ارتش سوریه با شکست روبرو شده اند.

این سیاستمدار سوری با تاکید بر فرصت پیش رو برای جلوگیری از فاجعه انسانی در سوریه و پایبندی کشورش در التزام به تعهدات و توافقات گفت: باید گروه های مسلح مخالف نیز به تعهدات آتی عمل کنند.

نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر تلاش دشمنان برای به شکست کشاندن تلاشها در محور مقاومت "سوریه، ایران و لبنان" خاطرنشان کرد که مخالفان و کشورهای حامی آنها از هرتلاشی برای مشکل تراشی در مسیر کنفرانس "ژنو 2 "دریغ نمی کنند.

پربیننده ترین خبرها