جنگ تمام عیار تروریست ها در شهر رقه سوریه

جنگ تمام عیار تروریست ها در شهر رقه سوریه
جمعه 12 مهر 1392 - 21:58

به گزارش خبرنگار العالم در دمشق، در شهر رقه درگیری های شدیدی بین گروه های تروریستی " دولت اسلامی عراق و شام"، "جبهه النصره" و "ارتش آزاد" در جریان است.

حسین مرتضی خبرنگار العالم از دمشق گزارش داد: کمیته های مردمی کرد در نزدیکی شهر الرقه با نگرانی درگیری های شدید میان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش"، جبهه تروریستی النصره و عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد را به نظاره نشسته و نگران توسعه این درگیری ها به مناطق تحت تسلط خود هستند.

براساس مطالب منتشر شده صفحات مرتباط با جبهه النصره  در شبکه های اجتماعی، رقه صحنه عملیات بزرگی در ساعات آینده خواهد بود،در مقابل داعش تهدید کرده است که با این حمله مقابله خواهد کرد.این وضعیت ماهیت اختلافات بین گروههای مسلح را تایید می کند.

جنگ اطلاعاتی عربستان و ترکیه در سوریه

خبرنگار العالم ادامه داد: اطلاعات حکایت از این دارد که در روزهای گذشته برخی از فرماندهان ارتش آزاد تلاش کرده اند برای بازگشت به ارتش سوریه یا تسلیم کردن خود و به زمین نهادن سلاح هایشان با برخی از جناح ها در ارتش یا دیگر منابع دولتی ارتباط برقرار کنند و به نظر می رسد که این امر درست باشد.

همچنین برخی منابع در داخل ارتش آزاد از فشارسازمان اطلاعاتی ترکیه برای جلوگیری از این اقدام خبر داده اند.

وی افزود: ارتش آزاد معتقد است سازمان اطلاعات عربستان در پس پرده گسترش سلطه داعش بر بسیاری از مناطق است. آنها معتقدند عربستان سعودی تلاش می کند تا مانع از حل بحران سیاسی سوریه شود.

در حال حاضر نبرد اطلاعاتی شدیدی بین دستگاههای اطلاعاتی و جاسوسی خارجی در سوریه در جریان است و سازمان اطلاعات عربستان بسیار فعال است.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی و امنیتی درگیری های شدید بین گروه های مسلح سوری را اختلافات بین حامیان خارجی آنها درباره اهداف در سوریه می دانند.

پربیننده ترین خبرها