نگرانی از دستیابی تکفیری‌ها به انبارهای شیمیایی در سوریه

نگرانی از دستیابی تکفیری‌ها به انبارهای شیمیایی در سوریه
شنبه 13 مهر 1392 - 14:05

بازرسان بین المللی ویژه سلاح های شیمیایی در سوریه اعلام کردند که پیشرفت اولیه آنها دلگرم کننده بوده است، با این حال هنوز نگرانی هایی در خصوص امکان دستیابی گروه های تکفیری به انبارهای سلاح شیمیایی وجود دارد.

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، محافل سیاسی معتقدند که سخنان بشار اسد رئیس جمهور سوریه مبنی بر این که "عواقب وخیمی در انتظار دولت ترکیه است و این کشور هزینه گزافی را به دلیل حمایت از تروریست ها در سوریه خواهد پرداخت"، بیانگر واقعیت های موجود است.
"خلف المفتاح" رئیس دفتر اطلاع رسانی شورای رهبری حزب بعث سوریه به خبرنگار العالم گفت: تروریسم جا و مکان نمی شناسد و از یک جا به جای دیگر منتقل می شود و همانطور که افغانستان و پاکستان مامن تروریست ها بوده است، ترکیه نیز اگر به این سیاست خود ادامه دهد به جایگاهی برای تروریست ها تبدیل خواهد شد.
هشدار سوریه به ترکیه درحالی مطرح شده که سازمان ملل اعلام کرد تیم کارشناسان ویژه سلاح های شیمیایی پیشرفت خوبی برای از بین بردن انبار سلاح های شیمیایی کسب کرده است.
با این حال "فاتح جاموس" مخالف دولت سوریه به العالم گفت: پرونده سلاح شیمیایی در سوریه مساله بسیار مهمی است و حرکت در این مسیر با دشواریهای بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

فاتح جاموس خاطرنشان کرد: این دشواریها از سوی طرف های تکفیری خواهد بود زیرا بیش از 10 منطقه در سوریه را گروههای مخالف تکفیری متعصب احاطه کرده اند.
وی افزود: نگرانی شدیدی وجود دارد که این مخالفان بتوانند به سلاح شیمیایی در این مناطق دست یابند و موانع بسیار بزرگی را برای کمیته بازرسان و اجرای توافق صورت گرفته درخصوص سلاح های شیمیایی ایجاد کنند.
MKH-4-22:35

پربیننده ترین خبرها