گزارش خبرنگار العالم از درگیری گروه های مسلح در سوریه

گزارش خبرنگار العالم از درگیری گروه های مسلح در سوریه
شنبه 13 مهر 1392 - 14:51

دمشق (العالم)- خبرنگار شبکه العالم از هلاکت شمار قابل توجهی از تروریستها در سوریه در جریان تازه ترین درگیری ها میان گروه های مسلح در شهر رقه خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد، جبهه النصره با اعلام آماده باش به نیروهای خود در مناطق مختلف شهر رقه، تلاش می کند این شهر را کنترل گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" خارج کند.
کمیته های مردمی کُرد نیز ضربه های بسیاری را در حسکه در شمال شرقی سوریه به گروه های مسلح وارد کردند.
بر اساس این گزارش، درگیری میان گروه های مسلح به ویژه پس از رسیدن شمار زیادی از نیروهای جبه النصره به اطراف شهر رقه شدت یافته است.
خبرنگار العالم تأکید کرد، برخی از مناطق ریف حلب نیز صحنه درگیری شدید میان گروه های مسلح است.
درگیری های داخلی میان گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش از یک سو و حملات کمیته های مردمی کُرد به آنها از سوی دیگر به ویژه در برخی از مناطق حومه حسکه در صفا و دیگر مناطق درجریان است، و گروه های مسلح تلاش دارند تا کنترل این مناطق را به دست گیرند اما نیروهای کمیته های کُرد ، خسارات زیادی به آنان وارد کردند و هنوز هم درگیری های شدیدی در برخی از مناطق به ویژه در ریف الحسکه درجریان است.
خبرنگار العالم اظهار داشت، در چنین شرایطی ارتش سوریه به پیشروی های خود در حلب، حومه ادلب و دمشق ادامه می دهد و نظامیان سوری به موفقیت های بزرگی در ریف حلب دست یافتند به گونه ای که به طور کامل منطقه "خناصر" را به سلطه خود درآوردند و همچنان پیشروی نیروهای ارتش در داخل شهر حلب ادامه دارد.
این پیشروی ها باعث تقویت روحیه نیروهای ارتش سوریه و درمقابل تضعیف روحیه گروه های مسلح شده است.
وی در ادامه این گزارش خاطرنشان کرد پیشروی نیروهای ارتش سوریه در مناطق ريف دمشق به ویژه در محله برزه و نزدیک ایستگاه تلویزیون آموزشی و تل المسطاح ادامه دارد در این منطقه، مناطق مسکونی وجود دارد که گروه های مسلح در آن استقرار یافته و نیروهای ارتش در حال پیشروی به سمت آن هستند.
نیروهای ارتش سوریه همچنین در درگیری با گروهی از عناصر مسلح که در شرق ساختمان دارالمعلومین در منطقه جوبر مستقر شده بودند، شماری از آنها را از پای در آوردند.

4-22:42

پربیننده ترین خبرها