کم‌اعتبارترین گذرنامه‌های دنیا را بشناسیم

کم‌اعتبارترین گذرنامه‌های دنیا را بشناسیم
شنبه 13 مهر 1392 - 19:22

بر اساس گزارش شرکت بین المللی "هنلی اندبارتنرز" گذرنامه‌های افغانستان، عراق و سومالی در صدر فهرست "بی‌اعتبارترین گذرنامه‌های جهان" قرار دارند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، شرکت بین المللی فعال در زمینه اقامت و شهروندی (هنلی) در گزارشی، با توجه به مشکلات و موانع پیش روی دارندگان گذرنامه این سه کشور برای دریافت روادید ورود به دیگر کشورها، این گذرنامه ها را در صدر لیست سیاه قرار داده است.

به نوشته پایگاه خبری "روسیا الیوم"، این شرکت در گزارش اخیر خود خاطرنشان می کند که شرایط و مقتضیات دریافت روادید ورود به دیگر کشورها، بیانگر سطح روابط و مناسبت کشور مبدا با دیگر کشورها و وضعیت آن در عرصه روابط بین الملل است.

بر اساس این گزارش، بهترین و معتبرترین گذرنامه ها متعلق به فنلاند، سوئد و انگلیس است، زیرا شهروندانی که این گذرنامه را در اختیار دارند می توانند بدون دریافت روادید وارد 173 کشور جهان شوند.

گذرنامه های دانمارک، آلمان، لوکزامبورگ و آمریکا نیز با فراهم کردن امکان سفر بدون روادید به 172 کشور برای صاحبان خود، در مرتبه بعدی این جدول قرار گرفته اند.

رتبه سوم این جدول متعلق به گذرنامه های بلژیک، ایتالیا و هلند است که دارندگان آن می توانند بدون روادید به 171 کشور سفر کنند.

گذرنامه روسیه در مقام 41 این جدول قرار دارد، زیرا شهروندان روسی با داشتن این گذرنامه، بدون دریافت روادید تنها به 95 کشور می توانند سفر کنند.

بر اساس این گزارش گذرنامه های 10 کشور لبنان، سریلانکا، سودان (با فراهم کردن زمینه سفر بدون روادید به 38 کشور)، نپال با  37 کشور، اریتره و فلسطین 36 کشور، پاکستان و سومالی 32 کشور، عراق 31 کشور و افغانستان 28 کشور، از جمله گذرنامه هایی است که  شهروندان دارنده آن برای سفر به دیگر کشورها با مشکلات فراوانی مواجه هستند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها